Page 459 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 459
na I. nedello po S. Troyci. 1937.  Semkaj.

kaj jest terpim velik marter v tem plameni.« Abraham pak je
rekal: »Pomisli, syn, de si ti tvoje dobru v tvojem lebni prejel
inu Lazarus je pruti tu hudu prejel. Nu, pak je on potroštan
inu ti boš martran. Jnu čez le-tu vse je mej nami inu vami ena
velika prepad poterjena, de ty, kir bi hoteli od le-tod doli k
vam pojti, ne morejo, inu od unod tudi le-ssemkaj1937 k nam čez
ne morejo priti.« Na tu je on djal: »Taku te prossim, Oča, de
ti njega pošleš v mojga očeta hišo, zakaj jest imam še pet bra-
tov, de nym pričuje, de ony ne pridejo tudi na le-tu mejstu
tiga terplenja.« Abraham je djal k njemu: »Ony imajo Moi-
zessa inu preroke, nai ony te iste poslušajo.« On pak je djal:
»Nikar, oča Abraham, temuč kadar bi edan od teh mertvih k
nym šal, taku bi ony pokuro sturili.« On je pak rekal k njemu:
»Aku ony Moizessa inu prerokov ne poslušajo, taku ony tudi ne
bodo verovali, kadar bi lih gdu od smerti gori vstal.«

E-tu je en siln leip evangelium, katerimu glih se sicer v tem Ta historia od bogatiga
cejlim Svetim pismi nigdir ne naide od tiga urtelna ali sodbe, moža.

kateri po le-tim lebnu čez te človéke pojde, inu nej potreba,
de bi se imejlu ali hotelu od njega disputirati, aku je on ena
historia ali le ena prigliha. Zakaj kadar Christus te dvej per-
soni imenuje inu oznani, kaj je na obejuh stranah nih leben ali
živlenje bilu inu kaj za en urtel je po tej smerti čez nje šal, de je ta bogati v
tem paklenskim plameni bil martran, ta ubogi Lazarus pak v tem večnim v
vesselej bil, taku my spodobnu verujemo, de se je taku zgudilu. Imamo tudi
verovati, de timu glih urtel inu sodba čez vse te pojde, kateri se ali kakor ta
bogati mož ali ubogi Lazarus na zemli se bodo deržali ali živejli.
Zakaj le-ta dva exempla tiga bogatiga inu tiga uboziga Lazarusa ta Bogati inu Lazarus
GOSPUD vsimu svitu naprej stavi, narpoprej tiga bogatiga, kateri je en kra- dajeta ta navuk
tik čas vessel inu v vesselej živel, je tamkaj pak zgublen inu vekoma žalosten. h timu izveličanju.

Inu ta drugi tiga Lazarusa, kateri je le-tukaj en kratik čas ubog inu reven bil,
tamkaj pak je vekoma bogat inu izveličan. De se en vsakateri vučy po le-tim
exempli se deržati. Zakaj na obejuh stranah je potréba, de ludje enu gvišnu
podvižainje imajo inu veido se prav zaderžati, aku nikar taku, je ta večni le-
ben zgublen.
Za tiga volo, kateri je le-tukaj na zemli ubog inu reven kakor Laza- Kai se my imamo
rus, ta se more vučiti, de se on na takovim revnim žiuvlenjem, stanu ali rov- na tem ubogim
nainju nikar ne pohuiša inu svoj trošt vzame, nikar iz le-tiga potelesniga Lazarusi vučiti.

lebna, temuč de on na ta prihodni inu večni vupa, zakaj tukaj bi ne imel en
karsčenik misliti, kadar njemu hudu gre, de bi Bug njega zatu bil pozabil ali Ta križ nej enu
bi njemu sovraž bil. Zakaj tu je Božja šega inu viža, de je on kakor en bru- znameinje, de je Bug
men oča s to šybo vselej nad svojemi otruci, de ony skuzi takove štraiffinge nam sovraž.

opomineni inu od greihov odpelani bodo, ker bi ony sicer, kadar bi ta štrai­
finga ne bila, žihri bily inu bi v greihih ostali. Zatu bi se en karsčenik na
p 3 svojej

459
   454   455   456   457   458   459   460   461   462   463   464