Page 454 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 454
Izlaga tiga evangelia
»Si li ti en mojster v Izraeli inu tiga ne veiš.«1922
1922. Jn 3,10. Ty pridigary, Kakor de bi on hotel reči: »Ti si en mojster v tem Božjim folku, de bi
kir le samuč od dobrih ti nje imel vučiti inu nym ta pot k izveličainju kazati. Ah, tvojga vučenja inu
1923. Jn 3,13. deel pridiguio, nikoger
1924. Jn 3,12. izveličaio. pota kazanja, kir neisi še taku deleč prišal, de bi ti sam sebe inu tvojo lastno
1925. Jn 3,13.
naturo, stan inu rovnanje prov mogel spoznati inu v teh mislih stojiš, ti hočeš
1926. Jn 3,3. v nebu priti, aku ti lih znov ne bodeš rojen?« Hoče taku Nicodemusa inu vse
pridigarje, kateri nikar več kakor od te postave inu dobrih dell znajo pridi-
govati, zavreči kakor zmotne inu zapelavske pridigarje nikar zatu, kakor de
bi onu krivu bilu dobra dela vučiti inu te ludy h tem istim opominati. Zakaj
tu Bug sam stury skuzi to postavo, zatu je onu prov inu dobru sturjenu od
dobrih dell pridigovati. Ampak tu je krivu, de te ludy puste na takovim vu-
kuvi obstati inu počivati, kakor de bi ony ništer več ne potrebovali k večni-
mu lebnu, zakaj le-tukaj onu stoji očitu, onu si bodi ta postava inu dobra
della na tu narbulše deržana, taku ona vsaj ne morejo k Božjimu krajlestvu
pomagati. Samuč de ludje bodo druguč rojeni skuzi vodo inu Duha. Ta Duh
je uže, kateri skuzi to vodo inu bessédo druge človéke inu nova serca stury.
Ta postava inu ta dobra dela, ta ništer ne premine na teh človekih inu sercih.
Za tiga volo, kateri hoče te ludy k nebeskimu krajlestvu prov podvučiti, ta
gledaj le-semkaj inu ga nikar ne začni z delli inu s to postavo, katere tu sta-
ru serce puste ostati, temuč vižaj te ludy h karstu inu k Duhu, tu je h tej
bessedi, skuzi katero ta Sveti Duh ta serca naveja inu znov rody. Zakaj ravnu
kakor my od tiga vejtra več nejmamo ni ne vejmo, kakor tu šumeinje. Taku
nejmamo my od Svetiga Duha tudi nikar več kakor to bessédo. Na to se my
moramo deržati inu tiga Svetiga Duha inu njegoviga opravilla per tej isti
čakati.
Kaj je uže takova besséda inu koku ta Sveti Duh šumy vučy ta GOSPUD
dajle inu pravi:
»Nihče ne gre v nebu, temuč kateri je iz neba doli
prišal, zlasti tiga človéka Syn, kateri je v nebi.«1923
Kaj je tu pravu šumeinje Le-tukaj se ta pridiga začne, od katere ta GOSPUD pravi: »Aku vy
tiga Svetiga Duha. meni ne verujete, kadar jest vam od pozemliskih ričy pravim, koku vy bote
verovali, kadar bi jest vam od nebeskih ričy pravil?«1924 Zakaj le-ta pridiga nej
Oben človik ne more nikuli v obeniga človéka serce prišla, temuč ta edinorojeni Syn, kateri je v
sam sebi k izveličainju tiga Očeta krillu, je je nam oznanil. Nu, taku ima takova pridiga dva dejla. Ta
pomagati. pervi dejl je silnu terd inu oster, zakaj tukaj je kratku odločenu: »Nihče ne
gre v nebu, temuč kateri je sem doli prišal.« 1925 Tu je tulikain rečenu kakor
ozgoraj: »Aku gdu ne bode druguč rojen, taku on ne more tiga krajlestva
Božjiga viditi.«1926 Tu je oben človik ne more k odpusčainju teh greihov, h
pravici, k izveličanju inu k večnimu lebnu priti skuzi to postavo, dobra dela,
pamet ni fray volo. Ia, kadar je lih ta postava, dobra dela, pamet inu fray
vola na tu narbulša, taku vsaj ništer ne pomaga, my smo inu ostanemo ubogi,
ferdamnani greišniki inu ne moremo v nebu priti. Tu je vsaj ja en svital, čist
špruh, kateri bi tem Iudom inu papežnikom, kadar bi je ony verovali, vse
zavupanje na lastna dela inu brumo imel vzeti.
Dobra dela Zakaj povej meni, kateri človik je od nebes prišal? Obedan, Adam
ne pomagaio inu Eva sama nikar. Ta edini Syn Božji inu Marie je ta isti, kakor Ioannes
nam v ta nebessa. le-tukaj pravi. Aku tedaj nihče ne more v nebu puiti, temuč kateri je od
nebes sem doli prišal, taku je cilu odločenu inu ga ne bode nikuli več
oben človik drugači mogel sturiti, de vsi človeki, kakor so ony od očeta
inu matere na le-ta svejt rojeni, morajo le-tukaj ozdolaj ostati inu ne bo-
do v nebu prišli, aku ony pak v nebu ne pridejo, kej tedaj bodo ostali? Na
zemli
454
»Si li ti en mojster v Izraeli inu tiga ne veiš.«1922
1922. Jn 3,10. Ty pridigary, Kakor de bi on hotel reči: »Ti si en mojster v tem Božjim folku, de bi
kir le samuč od dobrih ti nje imel vučiti inu nym ta pot k izveličainju kazati. Ah, tvojga vučenja inu
1923. Jn 3,13. deel pridiguio, nikoger
1924. Jn 3,12. izveličaio. pota kazanja, kir neisi še taku deleč prišal, de bi ti sam sebe inu tvojo lastno
1925. Jn 3,13.
naturo, stan inu rovnanje prov mogel spoznati inu v teh mislih stojiš, ti hočeš
1926. Jn 3,3. v nebu priti, aku ti lih znov ne bodeš rojen?« Hoče taku Nicodemusa inu vse
pridigarje, kateri nikar več kakor od te postave inu dobrih dell znajo pridi-
govati, zavreči kakor zmotne inu zapelavske pridigarje nikar zatu, kakor de
bi onu krivu bilu dobra dela vučiti inu te ludy h tem istim opominati. Zakaj
tu Bug sam stury skuzi to postavo, zatu je onu prov inu dobru sturjenu od
dobrih dell pridigovati. Ampak tu je krivu, de te ludy puste na takovim vu-
kuvi obstati inu počivati, kakor de bi ony ništer več ne potrebovali k večni-
mu lebnu, zakaj le-tukaj onu stoji očitu, onu si bodi ta postava inu dobra
della na tu narbulše deržana, taku ona vsaj ne morejo k Božjimu krajlestvu
pomagati. Samuč de ludje bodo druguč rojeni skuzi vodo inu Duha. Ta Duh
je uže, kateri skuzi to vodo inu bessédo druge človéke inu nova serca stury.
Ta postava inu ta dobra dela, ta ništer ne premine na teh človekih inu sercih.
Za tiga volo, kateri hoče te ludy k nebeskimu krajlestvu prov podvučiti, ta
gledaj le-semkaj inu ga nikar ne začni z delli inu s to postavo, katere tu sta-
ru serce puste ostati, temuč vižaj te ludy h karstu inu k Duhu, tu je h tej
bessedi, skuzi katero ta Sveti Duh ta serca naveja inu znov rody. Zakaj ravnu
kakor my od tiga vejtra več nejmamo ni ne vejmo, kakor tu šumeinje. Taku
nejmamo my od Svetiga Duha tudi nikar več kakor to bessédo. Na to se my
moramo deržati inu tiga Svetiga Duha inu njegoviga opravilla per tej isti
čakati.
Kaj je uže takova besséda inu koku ta Sveti Duh šumy vučy ta GOSPUD
dajle inu pravi:
»Nihče ne gre v nebu, temuč kateri je iz neba doli
prišal, zlasti tiga človéka Syn, kateri je v nebi.«1923
Kaj je tu pravu šumeinje Le-tukaj se ta pridiga začne, od katere ta GOSPUD pravi: »Aku vy
tiga Svetiga Duha. meni ne verujete, kadar jest vam od pozemliskih ričy pravim, koku vy bote
verovali, kadar bi jest vam od nebeskih ričy pravil?«1924 Zakaj le-ta pridiga nej
Oben človik ne more nikuli v obeniga človéka serce prišla, temuč ta edinorojeni Syn, kateri je v
sam sebi k izveličainju tiga Očeta krillu, je je nam oznanil. Nu, taku ima takova pridiga dva dejla. Ta
pomagati. pervi dejl je silnu terd inu oster, zakaj tukaj je kratku odločenu: »Nihče ne
gre v nebu, temuč kateri je sem doli prišal.« 1925 Tu je tulikain rečenu kakor
ozgoraj: »Aku gdu ne bode druguč rojen, taku on ne more tiga krajlestva
Božjiga viditi.«1926 Tu je oben človik ne more k odpusčainju teh greihov, h
pravici, k izveličanju inu k večnimu lebnu priti skuzi to postavo, dobra dela,
pamet ni fray volo. Ia, kadar je lih ta postava, dobra dela, pamet inu fray
vola na tu narbulša, taku vsaj ništer ne pomaga, my smo inu ostanemo ubogi,
ferdamnani greišniki inu ne moremo v nebu priti. Tu je vsaj ja en svital, čist
špruh, kateri bi tem Iudom inu papežnikom, kadar bi je ony verovali, vse
zavupanje na lastna dela inu brumo imel vzeti.
Dobra dela Zakaj povej meni, kateri človik je od nebes prišal? Obedan, Adam
ne pomagaio inu Eva sama nikar. Ta edini Syn Božji inu Marie je ta isti, kakor Ioannes
nam v ta nebessa. le-tukaj pravi. Aku tedaj nihče ne more v nebu puiti, temuč kateri je od
nebes sem doli prišal, taku je cilu odločenu inu ga ne bode nikuli več
oben človik drugači mogel sturiti, de vsi človeki, kakor so ony od očeta
inu matere na le-ta svejt rojeni, morajo le-tukaj ozdolaj ostati inu ne bo-
do v nebu prišli, aku ony pak v nebu ne pridejo, kej tedaj bodo ostali? Na
zemli
454