Page 452 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 452
9. Mr 16,16. Koku bomo skuzi Izlaga tiga evangelia
1920. Žleht. to vodo druguč
rojeni. Najte uže te besséde s flissom merkamo inu to reič ljpu vkupe zapopa-
1921. Jn 3,7–8. Od karsta teh otruk. demo, odločenu je onu, de dobra dela imamo dellati inu se v tej pokorsčini te
Ta voda se vidi, postave vaditi. Ampak skuzi tu my ne vidimo tu krajlestvu Božje, aku je my
ali opravilu S. Duha pak imamo viditi, taku ne morajo druga dela, temuč en cilu drugi inu nov
nekar. človik biti. Kateru se zgody nikar skuzi tu potelesnu roystvu, temuč tudi
skuzi vodo inu duha, ty so ta pravi oča inu mati k le-timu novorojenimu sa-
duvi. Ta voda uže druziga ništer nej kakor ta sveti karst. Zakaj le-taku pravi
Christus, Mar. 161919: »Kateri veruje inu bode karsčen, ta bode izveličan.« Nu,
taku pak ta voda takove kraffti od sama sebe inu po svoje nature neima, zakaj
voda je voda, ta je en element inu stvar, katera sama se tiga serca ne more
dotakniti ni preminiti ali te greihe doli omyti. Gvante inu kar je nesnage na
koži se more s vodo očistiti inu usnažiti, ampak ta duša se ne pusty skuzi vo-
do dotakniti ni očistiti, le-ta voda pak, od katere ta GOSPUD le-tukaj pra-
vi inu my eno karstno vodo imenujemo, nej ena sleht1920 naturska voda, temuč
onu je ena voda, v kateri ta besseda Božja, zapuvid inu obluba tičy. Tukaj
pridejo dvej ričy vkupe, voda inu besséda, inu bodo taku eno z drugo zmei-
šane, de se ne more obena od te druge odločiti. Aku ti to bessedo od vode
deneš, taku ti neimaš obeniga karsta, aku ti to vodo deneš od bessede, taku
ti tudi obeniga karsta neimaš. Kadar pak besséda inu voda vkupe ostanejo,
taku ti tukaj imaš eno takovo vodo, per kateri ta Sveti Duh hoče biti inu sku-
zi to isto tebe k Božjimu krajlestvu druguč roditi, tu je tebi tvoje greihe od-
pustiti inu tebe hoče izveličati.
Zatu bi my imejli le-ta špruh s flissom merkati, nerveč zupar ta sleipi
folk, te widertaufferje, kateri ta otročji karst za nepriden inu nepotreban
štemajo. Ampak koku bi mogel ta isti karst nepriden biti, kadar ti le-tukaj
slišiš, de Christus to vodo h timu ordna, de ona k druguč roystvu skuzi tu
opravilu tiga Svetiga Duha ima pomagati. Aku uže ty otroci potrebujo, de
ony bodo druguč rojeni, inu sicer tiga Božjiga krajlestva ne mogo viditi, za-
kaj bi se imel ali hotel nym ta karst odpovedati ali je zatu deržati, kakor de bi
takova voda, katera je v Božji bessedi zapopadena inu z Božjo bessedo zave-
zana, nym k druguč roystvu ne imejla služiti? Nej li rejs, de te bessede Chris-
tuseve ravnu inu le-tjakaj kažejo inu rinjo, de kateri ima zupet ali druguč
rojen biti, ta more skuzi to vodo zupet rojen biti? Taku aku lih ta voda prez
tiga Svetiga Duha ništer ne opravi, taku vener ta Sveti Duh svojga opravilla
ali dela prez te vode v nas ne hoče imejti. Zatu je tu ena grozovita, strašna
zmota, de so na nekaterih imenitih meistih nekateri pridigarji se podstopili
inu so te otroke prez vode karstili. Zakaj aku ima ta karst prov biti inu ta
človik k druguč roystvu priti, taku more nikar le-ta besseda, nikar le Duh,
temuč tudi voda per tem biti, zakaj le-taku je Christus ordnal inu nejma nih-
če takove ordninge rezdrejti.
Tu z vodo ali vodenu karsčovainje se vidi s temi očyma, ampak tiga op-
ravilla, tiga druguč roystva, kateru ta Sveti Duh skuzi takovu karsčovanje v
tem sercu gori naredy, nihče ne more viditi. De pak ludje za takoviga skrive-
niga, nevidečiga opravilla volo tiga Svetiga Duha, tu vunainje, žleht, preprostu
vodenu karsčovainje ne ferrahtajo, zatu pravi ta GOSPUD k Nikodemusu
dajle:
»Ne čudi se timu, kir sim jest tebi djal: Vy morete
znov rojeni biti. Vejter piha, kamer on hoče, inu ti nje-
govu šumeinje dobru slišiš, ali ti ne veiš, od kod on pride
inu kam on gre. Taku je en vsakateri, kateri je iz Duha
rojen.«1921
Le-te
452
1920. Žleht. to vodo druguč
rojeni. Najte uže te besséde s flissom merkamo inu to reič ljpu vkupe zapopa-
1921. Jn 3,7–8. Od karsta teh otruk. demo, odločenu je onu, de dobra dela imamo dellati inu se v tej pokorsčini te
Ta voda se vidi, postave vaditi. Ampak skuzi tu my ne vidimo tu krajlestvu Božje, aku je my
ali opravilu S. Duha pak imamo viditi, taku ne morajo druga dela, temuč en cilu drugi inu nov
nekar. človik biti. Kateru se zgody nikar skuzi tu potelesnu roystvu, temuč tudi
skuzi vodo inu duha, ty so ta pravi oča inu mati k le-timu novorojenimu sa-
duvi. Ta voda uže druziga ništer nej kakor ta sveti karst. Zakaj le-taku pravi
Christus, Mar. 161919: »Kateri veruje inu bode karsčen, ta bode izveličan.« Nu,
taku pak ta voda takove kraffti od sama sebe inu po svoje nature neima, zakaj
voda je voda, ta je en element inu stvar, katera sama se tiga serca ne more
dotakniti ni preminiti ali te greihe doli omyti. Gvante inu kar je nesnage na
koži se more s vodo očistiti inu usnažiti, ampak ta duša se ne pusty skuzi vo-
do dotakniti ni očistiti, le-ta voda pak, od katere ta GOSPUD le-tukaj pra-
vi inu my eno karstno vodo imenujemo, nej ena sleht1920 naturska voda, temuč
onu je ena voda, v kateri ta besseda Božja, zapuvid inu obluba tičy. Tukaj
pridejo dvej ričy vkupe, voda inu besséda, inu bodo taku eno z drugo zmei-
šane, de se ne more obena od te druge odločiti. Aku ti to bessedo od vode
deneš, taku ti neimaš obeniga karsta, aku ti to vodo deneš od bessede, taku
ti tudi obeniga karsta neimaš. Kadar pak besséda inu voda vkupe ostanejo,
taku ti tukaj imaš eno takovo vodo, per kateri ta Sveti Duh hoče biti inu sku-
zi to isto tebe k Božjimu krajlestvu druguč roditi, tu je tebi tvoje greihe od-
pustiti inu tebe hoče izveličati.
Zatu bi my imejli le-ta špruh s flissom merkati, nerveč zupar ta sleipi
folk, te widertaufferje, kateri ta otročji karst za nepriden inu nepotreban
štemajo. Ampak koku bi mogel ta isti karst nepriden biti, kadar ti le-tukaj
slišiš, de Christus to vodo h timu ordna, de ona k druguč roystvu skuzi tu
opravilu tiga Svetiga Duha ima pomagati. Aku uže ty otroci potrebujo, de
ony bodo druguč rojeni, inu sicer tiga Božjiga krajlestva ne mogo viditi, za-
kaj bi se imel ali hotel nym ta karst odpovedati ali je zatu deržati, kakor de bi
takova voda, katera je v Božji bessedi zapopadena inu z Božjo bessedo zave-
zana, nym k druguč roystvu ne imejla služiti? Nej li rejs, de te bessede Chris-
tuseve ravnu inu le-tjakaj kažejo inu rinjo, de kateri ima zupet ali druguč
rojen biti, ta more skuzi to vodo zupet rojen biti? Taku aku lih ta voda prez
tiga Svetiga Duha ništer ne opravi, taku vener ta Sveti Duh svojga opravilla
ali dela prez te vode v nas ne hoče imejti. Zatu je tu ena grozovita, strašna
zmota, de so na nekaterih imenitih meistih nekateri pridigarji se podstopili
inu so te otroke prez vode karstili. Zakaj aku ima ta karst prov biti inu ta
človik k druguč roystvu priti, taku more nikar le-ta besseda, nikar le Duh,
temuč tudi voda per tem biti, zakaj le-taku je Christus ordnal inu nejma nih-
če takove ordninge rezdrejti.
Tu z vodo ali vodenu karsčovainje se vidi s temi očyma, ampak tiga op-
ravilla, tiga druguč roystva, kateru ta Sveti Duh skuzi takovu karsčovanje v
tem sercu gori naredy, nihče ne more viditi. De pak ludje za takoviga skrive-
niga, nevidečiga opravilla volo tiga Svetiga Duha, tu vunainje, žleht, preprostu
vodenu karsčovainje ne ferrahtajo, zatu pravi ta GOSPUD k Nikodemusu
dajle:
»Ne čudi se timu, kir sim jest tebi djal: Vy morete
znov rojeni biti. Vejter piha, kamer on hoče, inu ti nje-
govu šumeinje dobru slišiš, ali ti ne veiš, od kod on pride
inu kam on gre. Taku je en vsakateri, kateri je iz Duha
rojen.«1921
Le-te
452