Page 44 - Jonatan Vinkler, Maja Šetinc in Blaž Javornik (ur.). Primož Trubar: Hišna postila 1595. Zbrana dela Primoža Trubarja 9.
P. 44
125. Človeka Izlaga tiga evangelia
126. Mehak.
evangeli pridiguje inu blagur je timu, kateri se nad mano ne
127. Mt 11,2–10. pohuiša.«
Kadar sta pak ona bila odšla, je Jezus začel pruti folku
govoriti od Joannesa: »Kaj se vy vunkaj v pusčavo hodili gle-
dati? Ste li hoteli viditi en terst, kateri se od vejtra sem ter
tam maje? Ali kaj ste vy vunkaj hodili gledati? Ste li hoteli
eniga cloveka125 viditi v mehkim gvanti? Pole, kateri mekak126
gvant nossio, so v krajlevih hišah. Ali kaj ste vy vunkaj hodili
gledati? Ste li hoteli eniga preroka viditi? Ja, jest vam povem,
kateri je tudi več kakor en prerok. Zakaj on je ta, od kateriga
je pissanu: »Pole, jest pošlem mojga angela pred tebo semkaj,
kateri ima perpraviti tvoj pot pred tabo.«127
Kaj Iohannes pustij Le-tim evangeliu sta dva štuka. Ta pervi, koku Ioannes svo-
skuzi svoje mlaiše je mlajše iz te ieče h Christusu pošle, de bi ony njega imejli
vprašati. poslušati inu njegova čudessa gledati inu njega kakor tiga
praviga Messiasa ali Christusa imejli gori vzeti. Inu nam slu-
ži h timu, de my našiga lubiga GOSPUDA Christusa bessedo
tudi radi imamo poslušati inu njo za ta narvisokeiši šac šte-
mati, na kateri vse naše izveličainje ležy.
Ta drugi štuk je ena pridiga, s katero naš lubi GOSPUD Christus nikar
le samiga svetiga Ioannesa silnu vissoku hvali, de je on ta narimenitiši pred
vsemi drugimi pridigarji, potehmal on svoji službi taku s flissom strejže, de
on ta isti krat, kadar je on v ječi inu vozeh bil inu sam nej mogel pridigovati,
on vener svoje mlaiše h Christusu pošle, temuč on svary te Iude za nyh neve-
re volo, de ony takoviga pridigaria taku za žleht štemajo inu za njegovo pri-
digo taku cilu ništer ne marajo. Takovu služi nam h timu, de se my pred ta-
kovo hudo šego inu navado varujemo, Božio bessedo nekar ferahtamo, temuč
to isto radi poslušamo inu iz te iste pobulšamo.
Tu pervu uže, de my imamo to bessedo Christusevo s flissom poslu-
šati, je per tem na znanie danu, de Ioannes, kadar je on uže v ječi ležal,
kakor hitru je on od teh čudes Cristusevih slišal, svoje mlaiši k njemu poš-
le z eno takovo zapuvidjo, de bi ony njega imejli vprašati, aku je on ta, kir
bi imel priti, od kateriga so Moizes inu vsi drugi preroki tulikain prero-
kovali in potler v Novim testamentu veliku je imejlu pridigovanu biti. Tu
je: aku je on ta oblubleni Christus, od kateriga je pissanu stalu, de teh
Iudov krajlestvu inu Moizesov vuk ima obstati noter do njegoviga prihoda,
potler bi imel Moizesov vuk inu Božja služba nehati inu en nov vuk inu
nova Božja služba gori narejena biti, nikar le mej Iudi, temuč tudi mej aidy
po vsim vlnim svejtu. Kakor je takovu očitu inu svitlu poprej bilu preroko-
vanu. Zatu, kadar se je onu zdajci po tem, ker je bil Ioannes v ječo veržen,
začelu inu GOSPUD Christus od večniga lebna, od krajlestva Božyga zdaj
pridiguje inu čudessa della, je hotel Ioannes svoje mlaiše k njemu vižati.
Pošle za tiga volo nje tjakaj h Christusu, de bi ony imejli ž nyh očyma ta
čudessa gledati inu ž nyh ušessi te pridige poslušati, od katerih so en dolg
čass poprej ty preroki prerokovali, de je Christus na zemlo bode prenessel
inu se bo taku rezodel.
Za
44
126. Mehak.
evangeli pridiguje inu blagur je timu, kateri se nad mano ne
127. Mt 11,2–10. pohuiša.«
Kadar sta pak ona bila odšla, je Jezus začel pruti folku
govoriti od Joannesa: »Kaj se vy vunkaj v pusčavo hodili gle-
dati? Ste li hoteli viditi en terst, kateri se od vejtra sem ter
tam maje? Ali kaj ste vy vunkaj hodili gledati? Ste li hoteli
eniga cloveka125 viditi v mehkim gvanti? Pole, kateri mekak126
gvant nossio, so v krajlevih hišah. Ali kaj ste vy vunkaj hodili
gledati? Ste li hoteli eniga preroka viditi? Ja, jest vam povem,
kateri je tudi več kakor en prerok. Zakaj on je ta, od kateriga
je pissanu: »Pole, jest pošlem mojga angela pred tebo semkaj,
kateri ima perpraviti tvoj pot pred tabo.«127
Kaj Iohannes pustij Le-tim evangeliu sta dva štuka. Ta pervi, koku Ioannes svo-
skuzi svoje mlaiše je mlajše iz te ieče h Christusu pošle, de bi ony njega imejli
vprašati. poslušati inu njegova čudessa gledati inu njega kakor tiga
praviga Messiasa ali Christusa imejli gori vzeti. Inu nam slu-
ži h timu, de my našiga lubiga GOSPUDA Christusa bessedo
tudi radi imamo poslušati inu njo za ta narvisokeiši šac šte-
mati, na kateri vse naše izveličainje ležy.
Ta drugi štuk je ena pridiga, s katero naš lubi GOSPUD Christus nikar
le samiga svetiga Ioannesa silnu vissoku hvali, de je on ta narimenitiši pred
vsemi drugimi pridigarji, potehmal on svoji službi taku s flissom strejže, de
on ta isti krat, kadar je on v ječi inu vozeh bil inu sam nej mogel pridigovati,
on vener svoje mlaiše h Christusu pošle, temuč on svary te Iude za nyh neve-
re volo, de ony takoviga pridigaria taku za žleht štemajo inu za njegovo pri-
digo taku cilu ništer ne marajo. Takovu služi nam h timu, de se my pred ta-
kovo hudo šego inu navado varujemo, Božio bessedo nekar ferahtamo, temuč
to isto radi poslušamo inu iz te iste pobulšamo.
Tu pervu uže, de my imamo to bessedo Christusevo s flissom poslu-
šati, je per tem na znanie danu, de Ioannes, kadar je on uže v ječi ležal,
kakor hitru je on od teh čudes Cristusevih slišal, svoje mlaiši k njemu poš-
le z eno takovo zapuvidjo, de bi ony njega imejli vprašati, aku je on ta, kir
bi imel priti, od kateriga so Moizes inu vsi drugi preroki tulikain prero-
kovali in potler v Novim testamentu veliku je imejlu pridigovanu biti. Tu
je: aku je on ta oblubleni Christus, od kateriga je pissanu stalu, de teh
Iudov krajlestvu inu Moizesov vuk ima obstati noter do njegoviga prihoda,
potler bi imel Moizesov vuk inu Božja služba nehati inu en nov vuk inu
nova Božja služba gori narejena biti, nikar le mej Iudi, temuč tudi mej aidy
po vsim vlnim svejtu. Kakor je takovu očitu inu svitlu poprej bilu preroko-
vanu. Zatu, kadar se je onu zdajci po tem, ker je bil Ioannes v ječo veržen,
začelu inu GOSPUD Christus od večniga lebna, od krajlestva Božyga zdaj
pridiguje inu čudessa della, je hotel Ioannes svoje mlaiše k njemu vižati.
Pošle za tiga volo nje tjakaj h Christusu, de bi ony imejli ž nyh očyma ta
čudessa gledati inu ž nyh ušessi te pridige poslušati, od katerih so en dolg
čass poprej ty preroki prerokovali, de je Christus na zemlo bode prenessel
inu se bo taku rezodel.
Za
44