Page 92 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 92
itelje smo vprašali, katerih dejavnosti v okviru lastnega strokovnega razvoja so se v za-
dnjih dveh letih udeležili in kakšen vpliv je imela posamezna dejavnost na njihov strokov-
ni razvoj v primeru, da so se dejavnosti udeležili.
Preglednica 1: Dejavnosti profesionalnega razvoja v zadnjih dveh letih
Udeležba (%) Vpliv
Da Ne M SD
Tečaji/delavnice, povezane s poučevanjem 86,6 13,4 3,04 0,83
Udeležba na strokovni ali znanstveni konferenci oz. seminarju 58,7 41,3 3,32 0,91
Predstavitev prispevka na strokovni ali znanstveni konferenci 19,5 80,5 3,18 1,22
oz. seminarju
Objava članka v strokovni oz. znanstveni reviji 15,2 84,8 2,90 1,26
Izobraževalni program za pridobitev dodatne stopnje izobrazbe 11,2 88,8 3,18 1,45
(npr. program za pridobitev magisterija)
Hospitacije pri učiteljih na lastni šoli 31,8 68,2 2,97 0,99
Hospitacije na drugih šolah 4,0 96,0 2,33 1,23
Aktivno sodelovanje v mreži učiteljev 45,1 54,9 3,05 0,88
Samostojna ali skupinska raziskava teme, ki vas poklicno zanima 32,3 67,7 3,59 0,96
Mentorstvo in/ali opazovanje in inštruiranje sodelavcev 31,4 68,6 3,04 0,95
Branje znanstvenih besedil (npr. strokovnih revij, empiričnih 78,8 21,2 3,48 0,87
znanstvenih razprav, disertacij)
Neuradni pogovori s sodelavci o tem, kako izboljšati svoje poučevanje 95,5 4,5 3,59 0,84
Povezovanje z delodajalci 33,7 66,3 3,26 1,00
Aktivno sodelovanje pri organizaciji in vrednotenju praktičnega 25,3 74,7 3,22 1,09
usposabljanja z delom za dijake vaše šole
Opombe. Učitelji so na vprašanje o vplivu posamezne dejavnosti na njihov profesionalni razvoj
odgovarjali s petstopenjsko lestvico, kjer so ocene pomenile: 1 – zelo majhen ali nobenega vpli-
va, 2 – majhen vpliv, 3 – zmeren vpliv, 4 – velik vpliv in 5 – zelo velik vpliv. V preglednici so pred-
stavljene aritmetične sredine (M) ter standardne deviacije (SD) odgovorov za vsako dejavnost.
Skoraj vsi učitelji navajajo, da se (redno) pogovarjajo s svojimi sodelavci in tako išče-
jo načine, kako izboljšati svoje poučevanje, ter hkrati ocenjujejo, da je to ena izmed dejav-
nosti, ki na njihov profesionalni razvoj najbolj vpliva. To dokazuje, da se učitelji zavedajo
pomena kakovosti kolegialnega profesionalnega učenja. S kolegialnimi hospitacijami ali z
92
dnjih dveh letih udeležili in kakšen vpliv je imela posamezna dejavnost na njihov strokov-
ni razvoj v primeru, da so se dejavnosti udeležili.
Preglednica 1: Dejavnosti profesionalnega razvoja v zadnjih dveh letih
Udeležba (%) Vpliv
Da Ne M SD
Tečaji/delavnice, povezane s poučevanjem 86,6 13,4 3,04 0,83
Udeležba na strokovni ali znanstveni konferenci oz. seminarju 58,7 41,3 3,32 0,91
Predstavitev prispevka na strokovni ali znanstveni konferenci 19,5 80,5 3,18 1,22
oz. seminarju
Objava članka v strokovni oz. znanstveni reviji 15,2 84,8 2,90 1,26
Izobraževalni program za pridobitev dodatne stopnje izobrazbe 11,2 88,8 3,18 1,45
(npr. program za pridobitev magisterija)
Hospitacije pri učiteljih na lastni šoli 31,8 68,2 2,97 0,99
Hospitacije na drugih šolah 4,0 96,0 2,33 1,23
Aktivno sodelovanje v mreži učiteljev 45,1 54,9 3,05 0,88
Samostojna ali skupinska raziskava teme, ki vas poklicno zanima 32,3 67,7 3,59 0,96
Mentorstvo in/ali opazovanje in inštruiranje sodelavcev 31,4 68,6 3,04 0,95
Branje znanstvenih besedil (npr. strokovnih revij, empiričnih 78,8 21,2 3,48 0,87
znanstvenih razprav, disertacij)
Neuradni pogovori s sodelavci o tem, kako izboljšati svoje poučevanje 95,5 4,5 3,59 0,84
Povezovanje z delodajalci 33,7 66,3 3,26 1,00
Aktivno sodelovanje pri organizaciji in vrednotenju praktičnega 25,3 74,7 3,22 1,09
usposabljanja z delom za dijake vaše šole
Opombe. Učitelji so na vprašanje o vplivu posamezne dejavnosti na njihov profesionalni razvoj
odgovarjali s petstopenjsko lestvico, kjer so ocene pomenile: 1 – zelo majhen ali nobenega vpli-
va, 2 – majhen vpliv, 3 – zmeren vpliv, 4 – velik vpliv in 5 – zelo velik vpliv. V preglednici so pred-
stavljene aritmetične sredine (M) ter standardne deviacije (SD) odgovorov za vsako dejavnost.
Skoraj vsi učitelji navajajo, da se (redno) pogovarjajo s svojimi sodelavci in tako išče-
jo načine, kako izboljšati svoje poučevanje, ter hkrati ocenjujejo, da je to ena izmed dejav-
nosti, ki na njihov profesionalni razvoj najbolj vpliva. To dokazuje, da se učitelji zavedajo
pomena kakovosti kolegialnega profesionalnega učenja. S kolegialnimi hospitacijami ali z
92