Page 96 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 96
okovnoteoretične predmete v primerjavi z učitelji splošnoizobraževalnih predmetov.
To je sicer razumljivo, a bi si vendarle želeli, da se tudi učitelji splošnoizobraževalnih pred-
metov, ki o poklicu, za katerega se usposabljajo njihovi dijaki, nimajo strokovnih znanj,
na teh področjih pogosteje seznanjajo z novostmi in značilnostmi, saj se le-tako lahko pre-
našjo znanje in kompetence medpredmetno, kroskurikularno ter v prakso in obratno. Na
ta način bi tudi smiselno povečali učinkovitost pridobivanja posameznih kompetenc in
znanj ter lažje osmislili vrednost pridobivanja posameznih znanj in kompetenc za dijake.
Kot možna dodatna razlaga o učinkovitosti profesionalnega razvoja učiteljev in na-
daljnjega strokovnega izobraževanja in usposabljanja kot njegovega temelja so nas podrob-
neje zanimali razlogi za udeležbo na posameznih dejavnosti v zadnjih dveh letih.
Preglednica 2: Razlogi za udeležbo na dejavnostih profesionalnega razvoja v zadnjih dveh letih
Nisem se Ker mi pri- Ker prispe- Ker prispe- Ker je Ker me
udeležil/a naša točke va k moje- va k moje- uporabno veseli/
za napredo- mu oseb- mu razvoju v praksi zanima
12,1 vanje nostnemu kot stro-
razvoju kovnjaku 5,5
Tečaji/delavnice, povezane 3,7 12,8 26,9 39,0
s poučevanjem
Udeležba na strokovni 39,7 2,2 9,0 30,7 11,0 7,3
ali znanstveni konferenci
oz. seminarju 75,2 2,6 5,5 10,8 3,0 2,9
Predstavitev na strokovni 81,3 3,2 4,0 7,2 1,6 2,7
ali znanstveni konferenci
oz. seminarju 86,4 0,6 3,7 6,2 0,8 2,4
Objava članka v strokovni
oz. znanstveni reviji 67,3 1,0 6,1 9,0 14,0 2,5
Izobraževalni program 94,3 0,4 0,9 1,7 2,5 0,2
za pridobitev dodatne stopnje 51,7 3,8 11,5 14,0 16,2 2,9
izobrazbe (npr. program
za pridobitev magisterija)
Hospitacije pri učiteljih
na naši šoli
Hospitacije na drugih šolah
Aktivno sodelovanje v mreži
učiteljev
96
To je sicer razumljivo, a bi si vendarle želeli, da se tudi učitelji splošnoizobraževalnih pred-
metov, ki o poklicu, za katerega se usposabljajo njihovi dijaki, nimajo strokovnih znanj,
na teh področjih pogosteje seznanjajo z novostmi in značilnostmi, saj se le-tako lahko pre-
našjo znanje in kompetence medpredmetno, kroskurikularno ter v prakso in obratno. Na
ta način bi tudi smiselno povečali učinkovitost pridobivanja posameznih kompetenc in
znanj ter lažje osmislili vrednost pridobivanja posameznih znanj in kompetenc za dijake.
Kot možna dodatna razlaga o učinkovitosti profesionalnega razvoja učiteljev in na-
daljnjega strokovnega izobraževanja in usposabljanja kot njegovega temelja so nas podrob-
neje zanimali razlogi za udeležbo na posameznih dejavnosti v zadnjih dveh letih.
Preglednica 2: Razlogi za udeležbo na dejavnostih profesionalnega razvoja v zadnjih dveh letih
Nisem se Ker mi pri- Ker prispe- Ker prispe- Ker je Ker me
udeležil/a naša točke va k moje- va k moje- uporabno veseli/
za napredo- mu oseb- mu razvoju v praksi zanima
12,1 vanje nostnemu kot stro-
razvoju kovnjaku 5,5
Tečaji/delavnice, povezane 3,7 12,8 26,9 39,0
s poučevanjem
Udeležba na strokovni 39,7 2,2 9,0 30,7 11,0 7,3
ali znanstveni konferenci
oz. seminarju 75,2 2,6 5,5 10,8 3,0 2,9
Predstavitev na strokovni 81,3 3,2 4,0 7,2 1,6 2,7
ali znanstveni konferenci
oz. seminarju 86,4 0,6 3,7 6,2 0,8 2,4
Objava članka v strokovni
oz. znanstveni reviji 67,3 1,0 6,1 9,0 14,0 2,5
Izobraževalni program 94,3 0,4 0,9 1,7 2,5 0,2
za pridobitev dodatne stopnje 51,7 3,8 11,5 14,0 16,2 2,9
izobrazbe (npr. program
za pridobitev magisterija)
Hospitacije pri učiteljih
na naši šoli
Hospitacije na drugih šolah
Aktivno sodelovanje v mreži
učiteljev
96