Page 86 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 86
Slika 3: Cikel ORJI – intrapsihični procesi v učitelju od zaznave okoliščin do ravnanja (Schein,
1998)
ve oziroma intervenira z namenom, da bi povzročil želeno spremembo – I (intervene). Na
učiteljevo zaznavo in presojo bistveno vplivajo njegova prepričanja, pričakovanja, predsod-
ki – vse to predstavlja filter že na nivoju zaznave okoliščin, ki nikoli ni povsem natančen,
saj je naš nevronski sistem proaktiven: programiran s preteklo izkušnjo, zato aktivno pre-
ceja podatke, ki prihajajo skozi čutila (Schein, 1998, str. 87). Ponovno lahko ugotovimo, da
je za spreminjanje ravnanja učiteljev (torej npr. uporabo nekih novih metod ali pristopov
za poučevanje) potrebna tudi sprememba njegovih prepričanj, pričakovanj in predsodkov.
86
1998)
ve oziroma intervenira z namenom, da bi povzročil želeno spremembo – I (intervene). Na
učiteljevo zaznavo in presojo bistveno vplivajo njegova prepričanja, pričakovanja, predsod-
ki – vse to predstavlja filter že na nivoju zaznave okoliščin, ki nikoli ni povsem natančen,
saj je naš nevronski sistem proaktiven: programiran s preteklo izkušnjo, zato aktivno pre-
ceja podatke, ki prihajajo skozi čutila (Schein, 1998, str. 87). Ponovno lahko ugotovimo, da
je za spreminjanje ravnanja učiteljev (torej npr. uporabo nekih novih metod ali pristopov
za poučevanje) potrebna tudi sprememba njegovih prepričanj, pričakovanj in predsodkov.
86