Page 79 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 79
V nadaljevanju smo tako analizirali, katera oblika izobraževanja oz. usposabljanja
po mnenju učiteljev največ prispeva k razvoju posameznih področij kompetenc. Rezul-
tati so še posebej pomembni pri oblikovanju pobud za formalne in neformalne oblike na-
daljnjega izobraževanja in usposabljanja učiteljev na področju poklicnega ter strokovne-
ga srednješolskega izobraževanja, saj se ti pogosteje kot učitelji splošnega izobraževanja
posredno preko dijakov in tudi neposredno soočajo s sfero gospodarstva, ki zaradi svojih
značilnosti zahteva prožnost kompetenc vseh povezanih dejavnikov.

Preglednica 2: Oblike izobraževanja, ki največ prispevajo k razvoju posameznih kompetenc

Kompetence Oblike izobraževanja in usposabljanja

Formalno Nadaljnje izo- Pedagoško- Samoizo- Praksa, Neformalna
izobraževa- braževanje in -andragoško braževanje izkušnje sodelovanja
nje/študij usposabljanje izo­braževanje (literatura, (hospitacije,
internet …) projekti …)
(PAI)

Komunikacija 2,5 9,4 4,5 18,4 52,5 12,7
in odnosi

Izvedba 5,2 12,6 14,9 13,0 45,1 9,1
poučevanja

Organizacija 7,7 16,7 4,1 17,5 41,7 12,4
in vodenje

Sodelovanje 2,5 7,0 1,9 14,1 50,0 24,5
z delovnim
in družbenim
okoljem

Skrb za 6,8 30,2 5,0 41,1 11,5 5,4
profesionalni
razvoj

Informacijsko 5,5 37,6 4,1 37,1 10,3 5,4
komunikacijska
tehnologija
in medijska
pismenost

Opombe: V preglednici so navedeni odstotki odgovorov učiteljev za posamezno kompeten-
co. Vsak učitelj je je pri vsaki postavki označil eno možnost.

Kot najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na razvoj različnih kompetenc, pomembnih
za poučevanje, so učitelji poklicnega in strokovnega izobraževanja izpostavili prakso oz.

79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84