Page 74 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 74
aljnjega izobraževanja in usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju
za šolska leta 2012/13, 2013/14 in 2014/15 najdemo bogato ponudbo programov nadaljnje-
ga izobraževanja in usposabljanja, ki so namenjeni učiteljem po celotni vertikali vzgoje in
izobraževanja. Med njimi je programov, ki so namenjeni specifično učiteljem v poklicnem
in strokovnem izobraževanju, manj kot 10. Ob objavljenih programih, kakor je zapisano v
katalogu, lahko vzgojno-izobraževalni zavodi organizirajo in izvedejo tematske konferen-
ce, prav tako so priznana tudi izobraževanja v mrežah učiteljev.
Preglednica 1: Pogostost izobraževanja oz. usposabljanja (v odstotkih)
Področja Skoraj Vsakih Vsako leto Nekajkrat Vsak
nikoli nekaj let letno mesec ali
ali nikoli pogosteje
Vsebine in novosti mojega predmetnega 0,6 16,6 42,8 29,4 10,6
področja
Vodenje oddelka 33,6 39,4 18,8 5,7 2,4
Novosti in znanja na pedagoškem 2,6 27,9 45,6 20,5 3,4
in didaktičnem področju (pristopi
poučevanja, ocenjevanja znanja …)
Veščine za poučevanje s pomočjo 4,9 27,4 43,3 18,3 6,0
informacijsko-komunikacijske tehnologije
Novosti v poklicu in stroki, za katerega se 18,7 25,4 31,3 18,0 6,6
usposabljajo dijaki, ki jih učitelj poučuje
Poučevanje dijakov s posebnimi potrebami 33,9 36,4 22,3 5,2 2,2
Obravnava disciplinskih in vedenjskih težav 20,1 40,0 26,6 8,5 4,8
Vodenje in upravljanje v šoli 67,2 19,6 8,8 3,7 0,7
Poučevanje v večkulturnih okoljih 71,4 18,3 7,2 1,7 1,3
Timsko delo 14,6 36,0 30,9 13,6 4,8
Povezovanje z delodajalci 59,8 18,8 14,0 4,9 2,6
Izpopolnjevanje v znanju in konverzacija 53,0 25,3 10,8 5,5 5,4
v tujem jeziku
Veščine javnega nastopanja 42,4 35,9 13,2 5,7 2,8
Samoevalvacija 18,6 31,3 33,6 12,0 4,6
Opomba: V preglednici so navedeni odstotki odgovorov učiteljev za posamezno področje
strokovnega razvoja. Vsak učitelj je odgovarjal na vsako navedeno postavko.
74
za šolska leta 2012/13, 2013/14 in 2014/15 najdemo bogato ponudbo programov nadaljnje-
ga izobraževanja in usposabljanja, ki so namenjeni učiteljem po celotni vertikali vzgoje in
izobraževanja. Med njimi je programov, ki so namenjeni specifično učiteljem v poklicnem
in strokovnem izobraževanju, manj kot 10. Ob objavljenih programih, kakor je zapisano v
katalogu, lahko vzgojno-izobraževalni zavodi organizirajo in izvedejo tematske konferen-
ce, prav tako so priznana tudi izobraževanja v mrežah učiteljev.
Preglednica 1: Pogostost izobraževanja oz. usposabljanja (v odstotkih)
Področja Skoraj Vsakih Vsako leto Nekajkrat Vsak
nikoli nekaj let letno mesec ali
ali nikoli pogosteje
Vsebine in novosti mojega predmetnega 0,6 16,6 42,8 29,4 10,6
področja
Vodenje oddelka 33,6 39,4 18,8 5,7 2,4
Novosti in znanja na pedagoškem 2,6 27,9 45,6 20,5 3,4
in didaktičnem področju (pristopi
poučevanja, ocenjevanja znanja …)
Veščine za poučevanje s pomočjo 4,9 27,4 43,3 18,3 6,0
informacijsko-komunikacijske tehnologije
Novosti v poklicu in stroki, za katerega se 18,7 25,4 31,3 18,0 6,6
usposabljajo dijaki, ki jih učitelj poučuje
Poučevanje dijakov s posebnimi potrebami 33,9 36,4 22,3 5,2 2,2
Obravnava disciplinskih in vedenjskih težav 20,1 40,0 26,6 8,5 4,8
Vodenje in upravljanje v šoli 67,2 19,6 8,8 3,7 0,7
Poučevanje v večkulturnih okoljih 71,4 18,3 7,2 1,7 1,3
Timsko delo 14,6 36,0 30,9 13,6 4,8
Povezovanje z delodajalci 59,8 18,8 14,0 4,9 2,6
Izpopolnjevanje v znanju in konverzacija 53,0 25,3 10,8 5,5 5,4
v tujem jeziku
Veščine javnega nastopanja 42,4 35,9 13,2 5,7 2,8
Samoevalvacija 18,6 31,3 33,6 12,0 4,6
Opomba: V preglednici so navedeni odstotki odgovorov učiteljev za posamezno področje
strokovnega razvoja. Vsak učitelj je odgovarjal na vsako navedeno postavko.
74