Page 166 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 166
iber, 2009). Ob povezovanju teoretičnih in empiričnih vidikov moramo izpostaviti, da
je ključno, da je učitelj sam usmerjevalec svojega lastnega razvoja in je kritični profesiona-
lec, kar pomeni, da se zaveda pomena kritičnega razmisleka o svojem delu in ga tudi ude-
janja.
Rezultati raziskave opozarjajo na številne značilnosti profesionalnega razvoja učiteljev
v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju. Opozarjajo tako na področja, ki jih
učitelji v poklicnem in strokovnem izobraževanju tekom svojega profesionalnega razvoja
povprečno bolj nadgradijo kakor njihovi kolegi, ki poučujejo na drugih programih, kakor
tudi na področja, kjer bi bilo potrebno sistemsko še veliko narediti glede bolj smiselnega
pristopa k profesionalnemu razvoju učiteljev v poklicnem in strokovnem izobraževanju.
Ko govorimo o profesionalnem razvoju katerihkoli strokovnih delavcev na področju vzgo-
je in izobraževanja, seveda ostaja dejstvo, da imajo oni sami glede lastnega profesionalne-
ga ravoja prav tako vizijo in subjektivne poglede na to, katera so njihova močna področja
in katera področja je potrebno še razvijati. In prav to vizijo in poglede je zajela Evalvacij-
ska študija, katere empirični podatki so zajeti tudi v tej monografiji.
Preglednica 1: Potrebe učiteljev po strokovnem usposabljanju
Področje dela M SD
Vsebine in novosti mojega predmetnega področja. 3,71 0,88
Vodenje oddelka. 2,80 1,09
Novosti in znanja na pedagoškem in didaktičnem področju (pristopi poučevanja,
ocenjevanja znanja …) 3,40 0,89
Veščine za poučevanje s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Novosti v poklicu in stroki, za katerega se usposabljajo dijaki, ki jih poučujem. 3,49 0,92
Poučevanje dijakov s posebnimi potrebami. 3,40 1,03
Obravnava disciplinskih in vedenjskih težav. 3,27 1,06
Vodenje in upravljanje v šoli. 3,57 1,02
Poučevanje v večkulturnih okoljih. 2,10 1,03
Timsko delo. 2,32 1,06
Povezovanje z delodajalci. 3,06 0,94
Izpopolnjevanje v znanju in konverzacija v tujem jeziku. 2,47 1,16
Veščine javnega nastopanja. 2,96 1,23
Samoevalvacija. 3,15 1,07
2,95 0,97
166
je ključno, da je učitelj sam usmerjevalec svojega lastnega razvoja in je kritični profesiona-
lec, kar pomeni, da se zaveda pomena kritičnega razmisleka o svojem delu in ga tudi ude-
janja.
Rezultati raziskave opozarjajo na številne značilnosti profesionalnega razvoja učiteljev
v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju. Opozarjajo tako na področja, ki jih
učitelji v poklicnem in strokovnem izobraževanju tekom svojega profesionalnega razvoja
povprečno bolj nadgradijo kakor njihovi kolegi, ki poučujejo na drugih programih, kakor
tudi na področja, kjer bi bilo potrebno sistemsko še veliko narediti glede bolj smiselnega
pristopa k profesionalnemu razvoju učiteljev v poklicnem in strokovnem izobraževanju.
Ko govorimo o profesionalnem razvoju katerihkoli strokovnih delavcev na področju vzgo-
je in izobraževanja, seveda ostaja dejstvo, da imajo oni sami glede lastnega profesionalne-
ga ravoja prav tako vizijo in subjektivne poglede na to, katera so njihova močna področja
in katera področja je potrebno še razvijati. In prav to vizijo in poglede je zajela Evalvacij-
ska študija, katere empirični podatki so zajeti tudi v tej monografiji.
Preglednica 1: Potrebe učiteljev po strokovnem usposabljanju
Področje dela M SD
Vsebine in novosti mojega predmetnega področja. 3,71 0,88
Vodenje oddelka. 2,80 1,09
Novosti in znanja na pedagoškem in didaktičnem področju (pristopi poučevanja,
ocenjevanja znanja …) 3,40 0,89
Veščine za poučevanje s pomočjo informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Novosti v poklicu in stroki, za katerega se usposabljajo dijaki, ki jih poučujem. 3,49 0,92
Poučevanje dijakov s posebnimi potrebami. 3,40 1,03
Obravnava disciplinskih in vedenjskih težav. 3,27 1,06
Vodenje in upravljanje v šoli. 3,57 1,02
Poučevanje v večkulturnih okoljih. 2,10 1,03
Timsko delo. 2,32 1,06
Povezovanje z delodajalci. 3,06 0,94
Izpopolnjevanje v znanju in konverzacija v tujem jeziku. 2,47 1,16
Veščine javnega nastopanja. 2,96 1,23
Samoevalvacija. 3,15 1,07
2,95 0,97
166