Page 110 - Tina Vršnik Perše (ur.). Strokovni delavci v poklicnem in strokovnem izobraževanju in njihov profesionalni razvoj. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2015. Digitalna knjižnica, Documenta 10.
P. 110
glednica 2: Subjektivni pogledi učiteljev na lastno učenje

Vsebinski sklop4 M SD
Znanje kot aktivna konstrukcija 0,54
Zunanja regulacija učenja 4,15 0,64
Nedinamičen odnos do lastnega učenja 2,96 0,60
Dinamičen odnos do lastnih napak 1,88 0,91
Sodelovalno, skupinsko učenje 3,95 0,71
Znanje kot reprodukcija 3,78 0,78
Odnos do raziskovanja 3,24 0,60
4,11

4 Vsebinski sklop Znanje kot aktivna konstrukcija vključuje postavke: Dober učitelj je tisti, ki si želi nadaljnjega razvoja svojih
sposobnosti, spretnosti, učenja in osebnostne rasti; Učenje je postavljanje vprašanj; Pri učenju je pomembno, da gledamo na stvari iz
različnih zornih kotov; Pomembno je, da učna snov poraja vprašanja, o katerih je mogoče razpravljati; Pomembno je, da vem, kako
rešiti konkreten primer.

Vsebinski sklop Zunanja regulacija učenja vključuje postavke: Največ se naučim, če imam za učenje natančna navodila; Po-
tek dela imam natančno določen, nič ne prepustim naključju; Najraje imam, da se pouk odvija v smeri, ki sem jo navajen; Pri delu
najraje sledim navodilom, ki so jih pripravili eksperti; Priročniki za učitelje bi mi morali podati natančna navodila za delo, najbolje
za vsako poglavje posebej.

Vsebinski sklop Nedinamičen odnos do lastnega učenja vključuje postavke: Rešitev problema je običajno ena sama; Z leti posta-
neš tako izkušen, da se ti ni potrebno več učiti; Dober učitelj je dober že od začetka svoje kariere, slab bo vedno ostal takšen; Starega
mačka ne moreš naučiti novih trikov; Ko učitelj pridobi izkušnje, mu ni potrebno spreminjati svojega dela, dela lahko po ustaljenem
vzorcu; Pri svojem študiju sem se naučil, kako moram delati, in to mi zadostuje; Pomembno je, da znamo samo pravilno odgovoriti
na zastavljeno vprašanje, razmišljanje o vprašanju ni pomembno.

Vsebinski sklop Dinamičen odnos do lastnih napak vključuje postavke: Moti me, če dijaki opazijo, da sem storil napako; Ne
moti me, če dijaki opazijo mojo napako.

Vsebinski sklop Sodelovalno, skupinsko učenje vključuje postavke: Veliko se naučim, če opazujem, kako se drugi lotevajo reševa-
nja nekega problema; Rad vidim, kako dela moj kolega (sodelavec).

Vsebinski sklop Znanje kot reprodukcija vključuje postavke: Dober učitelj je tisti, ki obvlada vsebino predmeta, ki ga poučuje;
Učenje je prejemanje odgovorov; Učenje mi pomeni zapomnitev pojmov, principov, definicij.

Vsebinski sklop Odnos do raziskovanja vključuje postavke: Rezultati raziskav s področja poučevanja in učenja se mi zdijo upo-
rabni, če pridem ob njih do novih idej in mi dajo misliti; Rezultati raziskav s področja poučevanja in učenja se mi zdijo uporabni, če
jih lahko apliciram na konkreten primer; Različna mnenja, rešitve omogočajo globlji vpogled v stvari.

Vsebinski sklop Dinamični pogled na lastne sposobnosti vključuje postavke: Celo svojo kariero se bom učil; Všeč mi je, če dijaki
z vprašanji nakažejo, da se proces odvija v smer, ki sem si jo zamislil; Učitelj pri svojem delu napreduje, se spreminja, tudi osebnostno
raste zaradi stalnega izpopolnjevanja; Nikoli nisi prestar za učenje.

Vsebinski sklop Notranja regulacija lastnega učenja vključuje postavke: Največ se naučim, če moram sam, na podlagi lastnih
izkušenj, ugotoviti, kako stvari delujejo; Če je vse predvidljivo, je pouk dolgočasen; Rad preizkušam nove stvari, čeprav niso vedno
uspešne; Načrt in način dela si najraje pripravim sam; Veliko se lahko naučim s primerjanjem različnih mnenj (konfrontacijo).

110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115