Page 18 - Rošker S., Jana. Kjer vlada sočlovečnost, je ljudstvo srečno. Tradicionalne kitajske teorije države. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2014. Digitalna knjižnica, Dissertationes 27
P. 18
jana s. rošker ■ kjer vlada sočlovečnost, je ljudstvo srečno
8 anketirank oziroma anketirancev navedlo tudi starogrški izvor tega iz
raza in ga eksplicitno označilo kot sestavljenko iz besed »auto (sam)« in
»nomos (zakon)«.
Od preostalih 9 anketirank in anketirancev je bilo 5 takšnih, ki so
izrazili mnenje, da predstavlja »avtonomija« sicer »neodvisnost«, ven
dar pod določenimi pogoji oziroma v določenem okviru. 4 anketiranke
in anketiranci od omenjenih 9 so to mnenje še podrobneje opredelili, in
sicer vselej v smislu, da pri teh okvirjih oziroma pogojih ne gre za omeji
tve, temveč zgolj za »smernice« ali »načela«, »principe«, ki naj bi po
magali (»posamezniku«) »izbrati svoje lastne odločitve«, »se razvijati
v pravi smeri«, ali pa bi služili kot »orodje dojemanja ali razlag«.
Preostali 4 odgovori na to vprašanje so popolnoma drugačni in več
ali manj samosvoji, zato jih bomo tukaj navedli v celoti, četudi za celovi
to vrednotenje rezultatov niso ključnega pomena:
»pozitivna vrednota«,
»samoodgovornost«,
»sposobnost samostojnega razmišljanja posameznika«,
»država brez diktatorja«.
Rezultati kitajske populacije
Od vseh 103 anketirank in anketirancev jih je bilo 6 (5,83 %), ki so na to
vprašanje odgovorili »ne vem«.
Od preostalih 97 je 18 anketirank in anketirancev najprej razložilo,
od kod jim je ta izraz znan. 4 anketiranke in anketiranci poznajo ta izraz
iz pogovorov s starši, kolegicami in kolegi ali učitelji in učiteljicami, 2 sta
nanj naletela v knjigah, 12 anketirank in anketirancev pa izjavlja, da ga
je mogoče razumeti po etimološkem pomenu pomensko-zlogovnih sklo
pov (pismenk), iz katerih je sestavljen.
91 anketirank in anketirancev (88,35 %) je avtonomijo (»zilü 自律«)
definiralo kot »samoomejevanje 自我約束« ali s pomočjo pomensko so
rodnih besednih zvez (»omejevanje samega sebe 自己約束自己«, »ka
dar kdo omejuje samega sebe 某人給自己定界限«, »kadar ne presegaš
določenih etičnih meja 不超過一定的界限« in podobno) 62 študentk
oziroma študentov je poleg te definicije navedlo še eno ali več drugih, po
dobnih razlag, kot na primer »samorestrikcija 自我規範«, »samokon
trola 自我控制«, »samodisciplina 自我紀律«, »samostojno upošteva
nje pravil 主的遵守規定«, »samostojno upoštevanje etičnih okvirjev
自主的遵守道德規範«, »postavljati samemu sebi najstrožje zahteve 自
己嚴格的要求自己«, »počenjati tisto, kar je potrebno, in ne počenja
ti tistega, kar ni potrebno 該作的作, 不該作的不作«,in podobno. 5
8 anketirank oziroma anketirancev navedlo tudi starogrški izvor tega iz
raza in ga eksplicitno označilo kot sestavljenko iz besed »auto (sam)« in
»nomos (zakon)«.
Od preostalih 9 anketirank in anketirancev je bilo 5 takšnih, ki so
izrazili mnenje, da predstavlja »avtonomija« sicer »neodvisnost«, ven
dar pod določenimi pogoji oziroma v določenem okviru. 4 anketiranke
in anketiranci od omenjenih 9 so to mnenje še podrobneje opredelili, in
sicer vselej v smislu, da pri teh okvirjih oziroma pogojih ne gre za omeji
tve, temveč zgolj za »smernice« ali »načela«, »principe«, ki naj bi po
magali (»posamezniku«) »izbrati svoje lastne odločitve«, »se razvijati
v pravi smeri«, ali pa bi služili kot »orodje dojemanja ali razlag«.
Preostali 4 odgovori na to vprašanje so popolnoma drugačni in več
ali manj samosvoji, zato jih bomo tukaj navedli v celoti, četudi za celovi
to vrednotenje rezultatov niso ključnega pomena:
»pozitivna vrednota«,
»samoodgovornost«,
»sposobnost samostojnega razmišljanja posameznika«,
»država brez diktatorja«.
Rezultati kitajske populacije
Od vseh 103 anketirank in anketirancev jih je bilo 6 (5,83 %), ki so na to
vprašanje odgovorili »ne vem«.
Od preostalih 97 je 18 anketirank in anketirancev najprej razložilo,
od kod jim je ta izraz znan. 4 anketiranke in anketiranci poznajo ta izraz
iz pogovorov s starši, kolegicami in kolegi ali učitelji in učiteljicami, 2 sta
nanj naletela v knjigah, 12 anketirank in anketirancev pa izjavlja, da ga
je mogoče razumeti po etimološkem pomenu pomensko-zlogovnih sklo
pov (pismenk), iz katerih je sestavljen.
91 anketirank in anketirancev (88,35 %) je avtonomijo (»zilü 自律«)
definiralo kot »samoomejevanje 自我約束« ali s pomočjo pomensko so
rodnih besednih zvez (»omejevanje samega sebe 自己約束自己«, »ka
dar kdo omejuje samega sebe 某人給自己定界限«, »kadar ne presegaš
določenih etičnih meja 不超過一定的界限« in podobno) 62 študentk
oziroma študentov je poleg te definicije navedlo še eno ali več drugih, po
dobnih razlag, kot na primer »samorestrikcija 自我規範«, »samokon
trola 自我控制«, »samodisciplina 自我紀律«, »samostojno upošteva
nje pravil 主的遵守規定«, »samostojno upoštevanje etičnih okvirjev
自主的遵守道德規範«, »postavljati samemu sebi najstrožje zahteve 自
己嚴格的要求自己«, »počenjati tisto, kar je potrebno, in ne počenja
ti tistega, kar ni potrebno 該作的作, 不該作的不作«,in podobno. 5