Page 19 - Rošker S., Jana. Kjer vlada sočlovečnost, je ljudstvo srečno. Tradicionalne kitajske teorije države. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2014. Digitalna knjižnica, Dissertationes 27
P. 19
splošno o bistvu teorije države 19
a­ nketirank in anketirancev je pri tem navedlo še domnevni angleški pre­
vod izraza zilü 自律, ki naj bi se glasil »self-restriction«, »self-control«
oziroma »self-discipline«. 11 anketirank in anketirancev je v pojmu sa­
moomejevanja, kakršen izhaja iz njihovega razumevanja izraza zilü 自
律, dojelo »etične ali moralne okvirje, smernice ali načela posamezni­
ka 道德規範, 個人道德原則«, ali pa »visoko zavest 高的覺悟« (»vi­
soko stopnjo nege osebnosti 很高的人格«), ki nastaja kot rezultat »po­
notranjenja družbenih norm s strani posameznika 個人對社會規定的
內化«. Dve anketiranki sta to »visoko stopnjo zavesti ali nege osebno­
sti 高覺悟或修身« natančneje opredelili kot »odgovornost do same­
ga sebe 對於自己付責任« oziroma »ceniti in upoštevati lastno oseb­
nost brez kakršne koli škode za družbo 在不害社會的基礎上尊 重自
己的 人格«. V sklopu omenjenih 91 odgovorov je najti tudi tri takšne,
ki navajajo razliko med zakonom (falü 法律) in avtonomijo (zilü 自律).
1. »‘Zakon (lü 律)’ lahko razdelimo na notranji in zunanji.«1
2. »‘Zakon (falü 法律)’ so zunanje omejitve, ‘avtonomija (zilü 自律)’

pa pomeni, da posameznik nadzoruje samega sebe.«
3. »Kdor ne poseduje avtonomije (zilü 自律), ga lahko doleti kazen za­

kona (falü 法律).«
6 anketirank in anketirancev termina zilü 自律 ni dojelo neposre­
dno kot »samoomejevanje« ali podobno, temveč so izrazili nekoliko
drugačno mnenje, vendar vselej v smislu »procesa socializacije oziroma
ponotranjenja družbenih norm 社會教育或規範的內化«, »naravne­
ga prava 自然的法律« ali »subjektivnih kriterijev nadzora ali vedenja
posameznikov 判斷個人行為的主觀標準«.
V vseh 103 anketah kitajske populacije je najti samo tri odgovore, ki
spominjajo na večinsko dojemanje anketirank in anketirancev srednje­
evropske populacije. Ti trije odgovori se glase:
1. »Avtonomija (zilü 自律) predstavlja ‘višjo stopnjo zavestnega sooče­
nja z življenjem, v kateri posameznik razvije sposobnost samostojne­
ga odločanja glede svojega vedenja in aktivnosti, brez zunanjih ome­
jitev ali vplivov 當有很高覺悟的個人在沒有外來的約束 或影響
下去接觸生活而發揮自己決定自己的行為能力.’«
2. »Sistem lastnih načel, brez zunanjih vplivov 有自己的原則的體
系, 沒有外來的影響.«

1 Če upoštevamo celotni kontekst odgovora, je falü 法律 očitno razumljen v smislu pravno normira-
nih »zakonov«, zilü 自律 pa v smislu »avtonomije« (op. J. S. R.).
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24