Page 98 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 98
vala naloge z zveznim kot nezveznim besedilom, pri fantih pa med reševanjem obeh vrst
nalog ni bilo razlik. Dekleta kažejo najboljšo uspešnost pri nalogah, ki so zahtevale iska-
nje in priklic informacij, fantje pa so podobno uspešno reševali naloge iskanja in priklica
informacij ter naloge povzemanja in interpretacije besedila.

Nadaljnje analize so pokazale tudi, da v primerjavi z dijaki dijakinje:
- besedilo bolj povzemajo, ga berejo z razumevanjem in pomnjenjem,
- pri učenju bolj uporabljajo kontrolne strategije ter memoriranje, manj pa bese-
dila, ki se jih učijo, elaborirajo,
- več interpretirajo literarna gradiva ter poročajo o večji pogostosti branja tradi-
cionalne literature, medtem ko dijaki poročajo o prebiranju več gradiv za funkcio-
nalno branje,
- bolj raznoliko berejo,
- bolj uživajo ob branju,
- zaznavajo več spodbude učitelja k branju,
- ocenjujejo, da je disciplina v razredu višja,
- poročajo o nižji dostopnosti IKT v šoli, manj uporabljajo IKT v šoli, manj
uporabljajo IKT za naloge, povezane s šolo, manj berejo na spletu, manj uporablja-
jo IKT in internet za zabavo, imajo manj pozitivna stališča do računalnikov in
tudi nižjo samoučinkovitost za zahtevnejše naloge z IKT,
- bolj uporabljajo knjižnico,
- imajo manj negativna stališča do šole,
- poročajo, da so se njihovi očetje oz. matere manj časa šolali,
- poročajo o nižjem socialno-ekonomsko-kulturnem statusu njihove družine,
- poročajo tudi, da izhajajo iz manj premožnih družin kot dijaki, da imajo doma
manj splošnih dobrin, slabše naj bi jim bile dostopne tudi IKT doma, vendar pa
poročajo tudi o nekaj več kulturnih dobrinah in virih za učenje.
V Tabeli 15 lahko razberemo, da sta pri dekletih prevladujoči skupini zavzetih bralk
(klastra 4 in 5), medtem ko pri dijakih prevladuje skupina Nezavzeti bralci, s povprečni-
mi učnimi in metakognitivnimi strategijami, močneje kot pri dijakinjah sta izražena tudi
klastra 1 in 2, tj. skupini nezavzetih bralcev. Razlika med spoloma je statistično pomemb-
na, generaliziran Mantel-Haenzelov χ2 (3) = 136,54, p < 0,001.

98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103