Page 96 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 96
Primerjava bralnih dosežkov skupin bralcev v različnih izobraževalnih
programih

Slika 7: Primerjava skupnega dosežka različnih skupin bralcev iz različnih izobraževalnih pro-
gramov.
Opombe: klaster 1 = nezavzeti bralci s slabimi učnimi in metakognitivnimi strategijami; kla-
ster 2 = nezavzeti bralci z dobrimi učnimi in slabimi metakognitivnimi strategijami; spretni
bralci; klaster 3 = nezavzeti bralci s povprečnimi učnimi in metakognitivnimi strategijami; kla-
ster 4 = zavzeti in globinski bralci; klaster 6 = zavzeti bralci s povprečnimi učnimi in metakogni-
tivnimi strategijami. Program 1 = klasična oz. splošna gimnazija, program 2 = strokovna gimna-
zija, program 3 = tehnično oz. strokovno srednje izobraževanje, program 4 = srednje poklicno
izobraževanje.
Odnose med skupinami bralcev v različnih izobraževalnih programih prikazuje Slika
7. Vidimo lahko, da so krivulje klastrov 1, 3, 4 in 5 bolj kot ne vzporedne, kar pomeni, da
se dosežki v vseh štirih klastrih spremenijo za podobno količino, ko se spremeni izobraže-
valni program. Z drugimi besedami, dosežki zavzetih in globinskih bralcev (dosežki kla-
stra 4) se v izobraževalnem programu 1 za podobno količino razlikujejo od dosežkov ne-

96
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101