Page 95 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 95
ževalnih programih (primerjava s povprečjem OECD) ocenjujejo kot visoko učinko-
viti oz. zmožni opravljati IKT naloge visoke ravni, kot so preurejanje digitalnih fotografij,
uporaba preglednic, priprava predstavitve, priprava multimedijske predstavitve. Pri zazna-
ni samoučinkovitosti na področju IKT najbolj izstopajo dijaki strokovnih gimnazij (0,30)
ter srednjega strokovnega izobraževanja (0,32). Stališča do dela z računalnikom so pri dija-
kih vseh izobraževalnih smeri nadpovprečno pozitivna, še zlasti pri dijakih strokovnih gi-
mnazij ter srednjega strokovnega izobraževanja.

Uporaba knjižnice

Dijaki različnih izobraževalnih programov se ne razlikujejo v uporabi knjižnice. Upo-
raba knjižnice je nadpovprečno prisotna pri dijakih vseh programov (glede na povprečje
OECD).

Stališča do šole

Stališče do šole označuje dijakovo splošno mnenje o šoli (ga je dobro pripravila na ži-
vljenje; je bila izguba časa; mu je pomagala pri pridobivanju samozavesti za sprejemanje
odločitev; ga je naučila stvari, ki bi bile lahko koristne pri opravljanju poklica). Zanimivo
je, da imajo najbolj ugodno stališče o šoli dijaki srednjega strokovnega izobraževanja, sle-
dijo dijaki srednjega poklicnega izobraževanja, najmanj ugodno stališče o šoli pa imajo di-
jaki splošnih in strokovnih gimnazij (ni razlik med skupinama). Pri slednjih so stališča do
šole pod povprečjem OECD. Še zlasti je to zaskrbljujoče, ker trditve pri omenjenem inde-
ksu opisujejo, v kolikšni meri dijak zaznava šolo kot ustanovo, ki ga je pripravila na odra-
slo življenje, ga naučila stvari, ki so koristne pri opravljanju poklica, ter mu pomagala pri
razvijanju samozavesti.

Družinsko okolje

Dijaki različnih izobraževalnih programov se razlikujejo v značilnostih družinskega
okolja. Z nižanjem zahtevnostne ravni izobraževalnega programa upada izobrazbena ra-
ven očeta in matere, poklicni status staršev, socialno-ekonomsko-kulturni status družine
povprečnega dijaka na šoli, raven kulturnih dobrin doma, dosegljivost izobraževalnih vi-
rov doma ter število knjig doma. Kljub temu pa so, v primerjavi s povprečjem OECD, v
vseh izobraževalnih programih nadpovprečno prisotni domači izobraževalni viri (pisal-
na miza, računalnik, izobraževalni računalniški programi, knjige za šolsko delo, tehnični
priročniki, slovarji) (0,34, 0,36, 0,21 in 0,06 proti 0,00).

95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100