Page 86 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 86
eženi odstotek dijakinj, vključenih v analize, je znašal 52,1 %, obteženi odstotek dija-
kov pa 47,9 %.

Pripomočki
Pri ugotavljanju pomena motivacijskih, učnih in socialnih dejavnikov v različnih iz-
obraževalnih programih v Sloveniji smo analizirali naslednja področja, ki se nahajajo v
Vprašalniku za dijakinje in dijake (SŠ):
- osnovne lastnosti dijaka (starost, spol, izobraževalni program ...)
- družinsko ozadje (poklic in izobrazba staršev, kraj rojstva, posedovanje dolo-
čenih predmetov, npr. knjig ali računalnika)
- bralne aktivnosti zunaj šole (branje za zabavo, uživanje v branju, različnost
bralnega gradiva, spletno branje)
- šola in učitelji (stališča do šole, odnos učiteljev do učencev)
- pouk slovenščine (disciplina v razredu, zaznana spodbuda učitelja k branju)
- knjižnice (uporaba)
- strategije branja in razumevanja besedil (metakognitivne strategije)
- učne strategije (kontrolne strategije, elaboriranje, memoriranje)
- uporaba IKT (informacijsko-komunikacijske tehnologije) v šoli in doma
- izobraževanje do sedaj in načrti za v prihodnje
Prav tako smo v analize vključili vprašanja o branju za šolo, ki se nahajajo v delovnih
zvezkih 1–13 (interpretacija literarnih besedil, uporaba nezveznih besedil; pogostost bra-
nja tradicionalnih (literarnih) besedil, pogostost branja gradiv za funkcionalno branje).
Analizirane odvisne spremenljivke
Kot odvisne spremenljivke smo v analizo vključili WLE indekse, katerih vrednosti so
že vključene v bazo PISA 2009 (OECD, 2010b).
Spremenljivko Branje za zabavo, izraženo v minutah na dan, smo izračunali iz spre-
menljivke ST23Q01, in sicer smo kategorijo 1 (ne berem za užitek) pretvorili v 0 min/dan,
kategorijo 2 (berem 30 minut ali manj na dan) v 15 min/dan, kategorijo 3 (berem med 30
in 60 minut) v 45 min/dan, kategorijo 4 (berem 1 do 2 uri na dan) v 90 min/dan in kate-
gorijo 5 (berem več kot 2 uri na dan) v 150 min/dan.
Spremenljivko Število knjig doma smo ustvarili na osnovi spremenljivke ST22Q01, in
sicer smo namesto kategorij slednje izpisali sredino intervala števila knjig, ki ga predsta-
vlja posamezna kategorija (kategorija 1 = 5 knjig, kategorija 2 = 18 knjig, kategorija 3 =
63 knjig, kategorija 4 = 150,5 knjig, kategorija 5 = 350,5 knjig, kategorija 6 = 750 knjig).

86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91