Page 84 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 84
Slika 4: Dosežki na testu bralne pismenosti v petih skupinah dijakov: povprečen skupen dose-
žek na testu in povprečni dosežki pri posameznih vidikih bralnega procesa.
Na Sliki 4 so prikazane razlike med petimi skupinami dijakov v bralnih dosežkih z vi-
dika bralnega procesa. Pri vseh treh vidikih bralne pismenosti z vidika bralnega procesa
je opaziti podoben trend: najbolj kakovostni bralni procesi so prisotni v skupini zavzetih
in globinskih bralcev. Na drugem mestu se nahaja skupina zavzetih bralcev, ki imajo pov-
prečno razvite učne in metakognitivne strategije. Pri obeh omenjenih skupinah dosežki
na področjih bralne pismenosti presegajo mejo 500 točk (povprečen dosežek slovenskih
15-letnikov v raziskavi PISA 2009 je 483 točk). Naslednja skupina po uspešnosti procesov,
uporabljenih pri reševanju bralnih nalog, je skupina nezavzetih bralcev s povprečnimi uč-
nimi in metakognitivnimi strategijami. Skupini, v katerih je prisotna najslabša kakovost
bralne pismenosti z vidika bralnega procesa, sta skupini nezavzetih bralcev (s slabimi učni-
mi in metakognitivnimi strategijami – skupina 1, in z dobrimi učnimi in slabimi metako-
gnitivnimi strategijami, spletni bralci – skupina 2). Pri omenjenih dveh skupinah so bral-

84
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89