Page 83 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 83
, v skupini 5 smo dijake poimenovali kot zavzete bralce, saj so imeli v primerjavi s slo-
venskim povprečjem nadpovprečna standardizirana indeksa branja za zabavo in uživanja
ob branju. Mera uživanja ob branju je, denimo, nadpovprečna (čeprav nekoliko manj izra-
zito) tudi, če jo v surovi obliki primerjamo s povprečjem držav OECD.

Tabela 12: Povprečne vrednosti indeksov v surovi, nestandardizirani obliki, v različnih skupi-
nah dijakov

  sk1 sk2 sk3 sk4 sk5 Skup.
Indeks M SD M SD M SD M SD M SD M SD
Strategije povzemanja -1,06 0,90 -1,10 0,81 0,23 0,75 0,42 0,77 0,01 0,90 -0,17 1,02

Stategije razumevanja -0,87 0,90 -0,82 0,90 0,27 0,77 0,54 0,80 0,11 0,88 -0,04 1,00

Strategije elaboracije -0,68 0,88 0,97 0,86 0,16 0,73 0,80 0,85 -0,14 0,74 0,21 0,97

Kontrolne strategije -0,92 0,85 0,72 0,86 0,09 0,64 0,95 0,75 -0,02 0,54 0,18 0,93
Strategije pomnjenja -0,51 0,89 0,95 0,85 -0,02 0,74 0,19 0,94 -0,15 0,70 0,06 0,92

Branje za zabavo 1,28 0,54 1,58 0,68 1,34 0,48 3,13 0,97 2,64 0,81 2,01 1,04

Uživanje ob branju -1,04 0,75 -0,60 0,67 -0,66 0,59 0,97 0,73 0,30 0,54 -0,17 0,97

Raznolikost bralnega gradiva -0,70 0,97 0,02 0,72 -0,16 0,54 0,75 0,78 0,25 0,55 0,06 0,83

Spletno branje -0,15 1,07 0,74 1,19 0,23 0,73 0,54 0,91 0,13 0,75 0,29 0,95

Interpretacija literarnih te- -0,69 0,98 -0,14 0,91 -0,21 0,76 0,42 0,86 0,17 0,90 -0,06 0,94
kstov

Opombe: Sk1 pomeni skupino 1 (obteženi n = 2449), sk2 skupino 2 (obteženi n = 2432), sk3 sku-
pino 3 (obteženi n = 4764), sk4 skupino 4 (obteženi n = 3311), sk5 skupino 5 (obteženi n = 3670),
Skup. pa vse skupine skupaj (obteženi N = 16626).

V naslednji fazi nas je zanimalo, ali se dijaki, ki smo jih razdelili v posamezne skupi-
ne glede na podobnost v motivacijskih, metakognitivnih in učnih značilnostih, razliku-
jejo tudi v bralnih dosežkih. Pri tem smo uporabili izraženost bralne pismenosti 15-letni-
kov, vključenih v raziskavo PISA 2009, z vidika treh vrst bralnega procesa:

1. Iskanje in priklic informacij.
2. Povzemanje in interpretiranje besedila.
3. Razmišljanje o prebranem in ovrednotenje prebranega.

83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88