Page 36 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 36
uporaba metakognitivnih strategij učenja (postavljanje učnih ciljev ter učnega
načrta, uporaba strategij problemskega reševanja nalog, samoevalvacija itd.);
- konstruktivna povratna informacija kot pomemben del spodbujanja samore-
gulacije pri posamezniku.
Tabela 1: Izhodišča merjenja znotraj vprašalnikov
Dosežki Izobraževalni proces Pogoji izobraževanja Ekološki in kontekstual-
ni pogoji
Dijakinje in dijaki Bralni dosežki Čas, namenjen branju Učne spretnosti Kulturni kapital doma
in učenju
Poučevanje Povprečen bralni do- Način poučevanja s Struktura razreda gle- Interakcija med struk-
sežek glede na razred strani učitelja de na socionalnoeko- turo razreda in razre-
nomski status učencev dno klimo
Izobraževalne institucije Povprečni dosežki na Navodila za poučeva- Struktura šole gle- Interakcija med struk-
ravni šole nje na ravni šole de na socionalnoeko- turo šole in šolsko
nomski status učencev klimo
Nacionalni izobraževal- Bralni dosežki na rav- Spremljanje dosežkov Kulturna homogenost Vrednotenje izobraže-
ni sistem ni države na nacionalni ravni populacije vanja v družbi
Vprašanja znotraj vprašalnika za dijakinje in dijake oz. učenke in učence lahko tako v
grobem razdelimo na 10 tematskih sklopov oz. področij, s katerimi skušamo natančneje
ugotavljati in pojasnjevati ozadje učenčevega dosežka na testu znanja. Ta področja so na-
slednja:
- osnovne lastnosti dijaka/učenca (starost, spol, program);
- družinsko ozadje (poklic in izobrazba staršev, kraj rojstva, posedovanje dolo-
čenih predmetov, npr. knjig ali računalnika);
- bralne aktivnosti zunaj šole;
- čas za učenje;
- šola in učitelji;
- pouk slovenščine;
- knjižnice;
- strategije branja in razumevanja besedil;
- uporaba IKT (informacijsko-komunikacijske tehnologije) v šoli in doma;3
3 Vprašalnikom za dijake/učence sta bila na koncu dodana še dva mednarodna dodatka:
- vprašalnik o uporabi računalnikov, ki se osredotoča na: i) dostopnost in uporabo informacijske tehnologije (IT),
okolje, v katerem učenec največ uporablja IT, in način, na katerega jo uporablja; ii) učenčeve spretnosti pri uporabi IT ter
odnos do računalnikov; in iii) ugotavljanje izvora znanja IT, torej kje se je učenec naučil uporabljati računalnik in medmrežje.
36
načrta, uporaba strategij problemskega reševanja nalog, samoevalvacija itd.);
- konstruktivna povratna informacija kot pomemben del spodbujanja samore-
gulacije pri posamezniku.
Tabela 1: Izhodišča merjenja znotraj vprašalnikov
Dosežki Izobraževalni proces Pogoji izobraževanja Ekološki in kontekstual-
ni pogoji
Dijakinje in dijaki Bralni dosežki Čas, namenjen branju Učne spretnosti Kulturni kapital doma
in učenju
Poučevanje Povprečen bralni do- Način poučevanja s Struktura razreda gle- Interakcija med struk-
sežek glede na razred strani učitelja de na socionalnoeko- turo razreda in razre-
nomski status učencev dno klimo
Izobraževalne institucije Povprečni dosežki na Navodila za poučeva- Struktura šole gle- Interakcija med struk-
ravni šole nje na ravni šole de na socionalnoeko- turo šole in šolsko
nomski status učencev klimo
Nacionalni izobraževal- Bralni dosežki na rav- Spremljanje dosežkov Kulturna homogenost Vrednotenje izobraže-
ni sistem ni države na nacionalni ravni populacije vanja v družbi
Vprašanja znotraj vprašalnika za dijakinje in dijake oz. učenke in učence lahko tako v
grobem razdelimo na 10 tematskih sklopov oz. področij, s katerimi skušamo natančneje
ugotavljati in pojasnjevati ozadje učenčevega dosežka na testu znanja. Ta področja so na-
slednja:
- osnovne lastnosti dijaka/učenca (starost, spol, program);
- družinsko ozadje (poklic in izobrazba staršev, kraj rojstva, posedovanje dolo-
čenih predmetov, npr. knjig ali računalnika);
- bralne aktivnosti zunaj šole;
- čas za učenje;
- šola in učitelji;
- pouk slovenščine;
- knjižnice;
- strategije branja in razumevanja besedil;
- uporaba IKT (informacijsko-komunikacijske tehnologije) v šoli in doma;3
3 Vprašalnikom za dijake/učence sta bila na koncu dodana še dva mednarodna dodatka:
- vprašalnik o uporabi računalnikov, ki se osredotoča na: i) dostopnost in uporabo informacijske tehnologije (IT),
okolje, v katerem učenec največ uporablja IT, in način, na katerega jo uporablja; ii) učenčeve spretnosti pri uporabi IT ter
odnos do računalnikov; in iii) ugotavljanje izvora znanja IT, torej kje se je učenec naučil uporabljati računalnik in medmrežje.
36