Page 196 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 196
Pri udeležencih in tudi izvajalcih izobraževanja bi moralo priti do miselnega premi-
ka o tem, da je namen osebnega izobraževalnega načrta pomoč udeležencu, ne pa forma-
listična papirologija. Pripravljen mora biti na podlagi udeleženčevih interesov, potreb in
zmožnosti. Strokovno podkovan in ustrezno usposobljen strokovni delavec, ki dobro po-
zna udeleženca, je lahko pri tem v veliko pomoč in motivacijo. Po mnenju anketiranih bo
osebni izobraževalni načrt postal ustrezno motivacijsko sredstvo, če ga bo udeleženec izo-
braževanja sprejel za svojega. Šele takrat bosta strokovni delavec in udeleženec skupaj spre-
mljala uresničevanje dogovorov ter skupaj evalvirala rezultate.

Poleg naštetega pa bi bilo potrebno spremeniti tudi organizacijo in izvedbo izobraže-
valnega procesa (manjše število udeležencev, večje število učiteljev in organizatorjev izo-
braževanja odraslih idr.), kar bi vključevalo tudi spremenjeno vlogo učiteljev v učnem pro-
cesu, uporabo drugačnih metod poučevanja, drugačen način spremljanja učnih dosežkov,
uvajati bi bilo potrebno različne podporne dejavnosti (andragoško svetovalno delo, sku-
pinska in individualna učna pomoč ipd.), skratka na različne načine poskrbeti za to, da
osebni izobraževalni načrt ne bi bil le dodatno breme za organizatorje izobraževanja in
»nekakšen papir« za udeležence.

Da bi osebni izobraževalni načrt dejansko postal motivacijsko sredstvo, bi bilo potreb-
no upoštevati naslednje predloge, ki jo jih podali organizatorji izobraževanja odraslih in
odrasli udeleženci izrednega poklicnega in strokovnega izobraževanja, med katerimi izpo-
stavljamo najbolj pogoste:

- boljša seznanjenost vseh sodelujočih o vlogi in pomenu osebnega izobraževalne-
ga načrta
- večja povezanost strokovnih institucij s področja izobraževanja odraslih
- enoten obrazec za pripravo osebnega izobraževalnega načrta
- standardizirati postopka priprave osebnega izobraževalnega načrta
- nova sistemizacija delovnih mest
- usposobitev dodatne kadre
- vključitev učiteljev v pripravo, izvedbo in doseganje ciljev osebnega izobraževal-
nega načrta
- zagotovitev več sredstev
- zmanjšanje birokracijo
- uvedba opcijo, da se osebni izobraževalni načrt pripravi samo za udeležence, ki
ga dejansko potrebujejo
- v večji meri upoštevanje želja, potreb, pričakovanj in zmožnosti udeležencev

196
   191   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201