Page 194 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 194
ča tudi organizator izobraževanja. Analiza intervjujev kaže, da se odrasli udeleženci iz-
obraževanja v procesu izobraževanja soočajo z mnogimi ovirami. Največkrat naštevajo si-
tuacijske ovire (pomanjkanje časa, družinske obveznosti, previsoki stroški izobraževanja
in oddaljenost kraja izobraževanja), nekoliko manj dispozicijske (težave s koncentracijo,
lenoba, starost), nekaj pa jih omenja tudi institucionalne ovire (neustrezen čas izobraževa-
nja, izobraževanje ni organizirano v skladu z osebnim izobraževalnim načrtom, pomanj-
kljivo sestavljen osebni izobraževalni načrt). Večino teh težav skušajo reševati sami ali s
pomočjo družine.

Po mnenju organizatorjev izobraževanja se težave pri uresničevanju osebnega izobra-
ževalnega načrta kažejo v pomanjkljivi motivaciji udeležencev, ki je posledica številnih
osebnih ovir, kot so družinske obveznosti, pomanjkanje časa, služba, bolezen, materin-
stvo, oddaljenost ipd., kar jih odvrača od doslednega sledenja svojemu izobraževalnemu
načrtu.

Med sedemnajstimi anketiranimi izobraževalnimi organizacijami se na devetih so-
očajo s težavami pri pripravi in izvedbi osebnega izobraževalnega načrta. Največ anke-
tiranih ima težave zaradi pomanjkanja časa in prevelikega števila kandidatov za izredno
poklicno in strokovno izobraževanje. Priprava osebnega izobraževalnega načrta običajno
poteka skupaj z vpisom, kar pomeni, da se naenkrat na instituciji pojavi ogromno število
novih kandidatov, in v takšnih razmerah sami organizatorji (praviloma v eni osebi) ne ute-
gnejo nameniti dovolj pozornosti vsakemu posamezniku, zmanjka jim časa za kakovostno
individualno obravnavo. Zaradi velikega števila vpisanih organizatorji ne morejo sami po-
skrbeti, da bodo imeli vsi udeleženci kakovostno narejen osebni izobraževalni načrt.

Kot pogoste težave pri uresničevanju osebnega izobraževalnega načrta organizator-
ji izobraževanja navajajo še pomanjkanje strokovne usposobljenosti ostalega zaposlenega
osebja, premalo praktičnih izkušenj na tem področju, premalo ustreznega kadra, preveli-
ko zapletenost izpeljave celotnega postopka, preveč administrativnega oz. birokratskega
dela, številčnost in raznovrstnost programov itd.

Veliko anketiranih je bilo mnenja, da je težava v administraciji oziroma birokraciji, saj
se osebni izobraževalni načrt pripravlja zgolj zato, ker ga je potrebno imeti, če ne druga-
če, pa zaradi inšpekcije. So tudi mnenja, da je osebni izobraževalni načrt težko oblikova-
ti, ker se nekateri udeleženci vpišejo samo zaradi statusa. Prepričani so, da je udeleženca
potrebno res zelo dobro poznati, da bi zanj lahko pripravil kvaliteten izobraževalni načrt.
Prav tako je po mnenju organizatorjev izobraževanja na njihovih institucijah zaposlenih
premalo ljudi, ki bi dobro poznali vsebino navodil o prilagajanju izrednega poklicnega in
strokovnega izobraževanja.

194
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199