Page 190 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 190
težko najti. Dober osebni izobraževalni načrt lahko z udeležencem pripravi le ose-
ba, ki udeleženca dobro pozna, to pa je na šoli ponavadi le ena oseba, ki pa ji zmanj-
ka časa za pripravo vseh osebnih izobraževalnih načrtov.«
»Premajhno število zaposlenih v organizacijah za izobraževanje odraslih, velik na-
val v parih dneh pred pričetkom, saj niti ne vemo, kakšno skupino imamo, dokler se
udeleženci ne vpišejo, vpisati se nočejo, dokler ne vedo, kaj imajo priznano, mi pa jim
tega ne moremo povedati, dokler o njihovih vlogah ne odloči komisija ... grozno je vse
zbirokratizirano. Zakon in pravilnik ne poznata zakonitosti izobraževanja odraslih.
Mi februarja ali marca ne vemo, kdo se bo k nam vpisal, saj se večina odraslih pri nas
oglaša konec avgusta in začetek septembra, v času POM in priprav na začetek leta.«
»Največ težav je z realizacijo načrtovanega, saj se odraslim zelo spreminjajo
življenjski pogoji – večina jih nima stalne zaposlitve, ustvarjajo si družine in ureja-
jo stanovanjska vprašanja. Zato je OIN potrebno stalno spreminjat, dopolnjevat ...«
»Največja težava je pomanjkanje časa, kajti priprava OIN za vsakega udeleženca
ti vzame res veliko časa in tiskanje ter kopiranje vseh dokumentov res ni ekološko na-
ravnano. Pri nas smo OIN na nek način že izvajali, se pogovorili z vsakim udeležen-
cem o poteku izobraževanja, le zapisali nismo tega.«

Sklepne ugotovitve in predlogi

Velika večina anketiranih organizatorjev izobraževanja je seznanjena z določbami za-
kona o poklicnem in strokovnem izobraževanju. Navodila o prilagajanju izrednega po-
klicnega in strokovnega izobraževanja, ki opredeljujejo vsebino in način priprave osebnega
izobraževalnega načrta, organizatorji izobraževanja odraslih v večjem deležu upoštevajo.
Tisti, ki navodila upoštevajo le delno, navajajo težave s pomanjkanjem časa in kadra.

Analiza odgovorov organizatorjev izobraževanja je pokazala, da osebni izobraževalni
načrt za celotno šolsko leto pripravijo v vseh ustanovah, vključenih v raziskavo. Odgovori
intervjuvanih udeležencev na enako vprašanje se razlikujejo; tretjina jih je izjavila, da ni-
majo osebnega izobraževalnega načrta, nekateri med njimi so med intervjujem zanj prvič
slišali. Osebni izobraževalni načrt na anketiranih izobraževalnih institucijah večinoma
pripravljajo skupaj z udeležencem, vendar obstajajo razlike glede na način in obseg sode-
lovanja. Nekateri osebni izobraževalni načrt pripravljajo individualno, z vsakim udele-
žencem posebej, drugi pa kombinirajo skupinsko in individualno pripravo. V manjši meri
organizatorji izobraževanja odraslih sami pripravijo osebni izobraževalni načrt za udele-
ženca in ga z njim le seznanijo. Po potrebi pa ga med šolskim letom ustrezno prilagajajo.

190
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195