Page 176 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 176
ela 16: Informiranost učiteljev o vlogi in pomenu osebnega izobraževalnega načrta

Odgovori Frekvenca Odstotek

1 (Zelo slabo) 1 6,3 %

2 (Precej slabo) 7 43,8 %

3 (Srednje ) 6 37,5 %

4 (Kar dobro ) 2 12,5 %

5 (Zelo dobro) 0 0,0 %

Skupaj 16 100,0 %

Odgovori niti niso presenetljivi, če jih presojamo po navedbah anketirancev, da učite-
lji v nobeni od institucij ne sodelujejo pri pripravi OIN; če pa jih presojamo z vidika smi-
selnosti priprave OIN, pa so seveda ti podatki neugodni. Učitelji naj bi namreč dejavno
sodelovali pri zagotavljanju uspešne izobraževalne poti udeležencev izobraževanja, kar bi
zahtevalo dobro poznavanje želja, pričakovanj in pripravljenosti odraslih za obvladova-
nje izzivov v izobraževalnem procesu. Če so učitelji v celoti izločeni iz tega procesa, se lah-
ko pojavijo le v vlogi posredovalca znanj in v končni fazi tudi tistega, ki znanje vrednoti,
manjša pa je verjetnost, da bodo v vlogi spodbujevalca in svetovalca pri učenju. Prav te uči-
teljeve vloge naj bi bile pri izobraževanju odraslih bolj prisotne, saj zagotavljajo dejavno
in bolj problemsko naravnano učenje ter potrebam odraslih bolj prilagojeno poučevanje.

Na vprašanje, ali se organizatorji/vodje izobraževanja odraslih z učitelji posvetujejo o
ustreznosti OIN za posameznega udeleženca, polovica anketirancev odgovarja pritrdilno,
polovica pa negativno. Tisti, ki se z njimi posvetujejo, v približno enakem deležu odgovar-
jajo, da evalvacijski razgovor z učitelji opravijo enkrat, dvakrat ali večkrat letno. Ti odgo-
vori so v nasprotju s prej zapisanimi navedbami, da učitelji večinoma niso vključeni v pri-
pravo OIN, pa tudi z navedbami, da so s pomenom in vlogo OIN slabo seznanjeni.

Ali se z učitelji posvetujejo v zvezi z OIN, smo spraševali tudi odrasle udeležence po-
klicnega in strokovnega izobraževanja. Noben od intervjuvancev ne navaja, da bi se z uči-
telji kakorkoli pogovarjal o OIN; po mnenju mnogih intervjuvancev je večina učiteljev v
učnem procesu sicer pripravljena pomagati, če se pojavijo težave, vendar pa ta pomoč ni
povezana z doseganjem ciljev in uresničevanjem zahtev, zapisanih v OIN, temveč je veza-
na na pomoč pri učnih urah in tekom izobraževalnega procesa. Nekaj intervjuvancev to
pomoč opisuje takole:

176
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181