Page 173 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 173
ešnejše načrtovanje učnega procesa, motivacijski dejavnik in orodje za vrednotenje la-
stnega napredka pri učenju. Sicer pa je, kot smo že navedli, tudi v Zakonu o poklicnem in
strokovnem izobraževanju zapisano, da izvajalec izobraževanja OIN lahko sam pripravi v
naprej in ga udeležencu le predstavi, kasneje pa ga skupaj dopolnita ali spremenita, če je to
potrebno (predno ga udeleženec tudi podpiše). Zaradi mnogih dejavnikov (ki jih bomo
predstavili v nadaljevanju), pa do sprememb in dopolnitev vnaprej pripravljenih OIN po-
gosto ne pride.

Poglejmo, kako odrasli udeleženci pojasnjujejo svoje sodelovanje pri pripravi OIN.
Odrasli udeleženci izobraževanja, ki so dejavno sodelovali pri pripravi OIN, so OIN razu-
meli kot priložnost za uveljavitev lastnih potreb in uresničitev želja ter kot pomemben me-
hanizem za samopomoč. Ena od intervjuvank, ki je dejavno sodelovala pri pripravi OIN,
to pojasnjuje takole:

»V bistvu to je blo tako nekako sproščeno. … v referatu mi je rekla, da se dogovo-
rim s XXXX za termin, da pridem do nje, da se malo pogovorimo, kaj in kako, in da
sestavimo magari ta OIN. Ni se mi zdelo to ena stvar, ki je potrebna vsakemu učen-
cu. Kasneje sem nekako dognala, da čisto vsi so delali ta OIN. Tako da nekako js sm
zagrabla to priložnost, se mi je zdela prou priložnost.
Šla sem do XXXX, dogovorili sva se za termin, malo smo se pogovarjale, kakšne so
moje želje, kakšni so moji cilji, prepustila mi je pač besedo, tako da je tudi sama vidla,
kaj si js želim ... nekako moja pričakovanja ...«
Nekateri odrasli udeleženci izobraževanja, ki so OIN dobili pripravljen v naprej, me-
nijo, da so organizatorji izobraževanja skušali upoštevati njihove potrebe, a so (verjetno po
uvodnem razgovoru) OIN pripravili sami in ga udeležencu ponudili v podpis.
»Ne, so mi ga pripravili oni in mi ga samo predali. Sem se strinjal. Dobil sem
urnik, na katerem je bilo prav za mene označeno, kam moram še hoditi in kaj imam
že opravljeno oz. priznano. Dobil sem tudi seznam predmetov in označeno, kaj imam
priznano in s kakšno oceno. Tudi potrdilo, da se mi upošteva praktični pouk, glede na
to, da toliko let opravljam delo.«
Drugi udeleženci izobraževanja odraslih navajajo, da OIN ni bil pripravljen individu-
alno, temveč so jim ga organizatorji izobraževanja zgolj predstavili, večinoma v skupini.
To seveda pomeni, da individualne potrebe v tem načrtu niso upoštevane, da se izobraže-
vanje v tem primeru ne prilagaja potrebam, zapisanim v OIN, ter da gre v glavnem za na-

173
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178