Page 171 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 171
Organizatorji/vodje izobraževanja odraslih navajajo, da pri sestavi OIN največkrat so-
deluje organizator izobraževanja (tako je odgovorilo 94 % vprašanih), nekateri pa k pri-
pravi vključijo tudi svetovalca (25 %). Sicer pa je večina anketirancev poudarila, da je vlo-
ga organizatorja izobraževanja odraslih pri pripravi OIN ključna oz. zelo pomembna, saj
opravi uvodni razgovor ter nudi svetovanje in pomoč.

V raziskavi nas je zanimalo, kako se na izobraževalnih institucijah lotijo priprave
OIN-a. Večina organizatorjev/vodij izobraževanja odraslih (88 %) navaja, da OIN pripra-
vijo za vsakega odraslega udeleženca izobraževanja posebej, kar v 13. členu tudi določa Za-
kon o poklicnem in strokovnem izobraževanju. Dve tretjini anketirancev navajata, da pri-
pravijo OIN individualno, z vsakim posameznikom posebej, tretjina pa jih OIN pripravi
kombinirano, torej delno individualno, delno pa skupinsko.

»Razgovori potekajo individualno; v času vpisa, septembra, ko je gneča, organizi-
ramo 2-x na dan skupinske razgovore.«
Vse vključene institucije pripravljajo OIN za celotno šolsko leto in ne za vsak predmet
posebej.
V Zakonu o poklicnem in strokovnem izobraževanju je v 13. členu zapisano, da pre-
dlog osebnega izobraževalnega načrta »izvajalec izrednega izobraževanja predstavi in ob-
razloži udeležencu, ki lahko predlaga spremembe ali dopolnitve osebnega izobraževalne-
ga načrta. Osebni izobraževalni načrt je določen, ko ga podpišeta udeleženec in izvajalec
izobraževanja.« Zato nas je zanimalo, ali priprava OIN v izbranih izobraževalnih organi-
zacijah poteka v skladu s temi določili; kakšna je pri pripravi OIN vloga udeleženca izo-
braževanja oz. ali se pri pripravi načrta v kar največji meri upoštevajo tudi potrebe in želje
udeležencev ter značilnosti njihovega dozdajšnjega izobraževanja. Večji del organizator-
jev/vodij izobraževanja odraslih je odgovoril, da OIN pripravljajo skupaj z udeležencem:
»Kandidat pove podatke v uvodnem razgovoru, pred in med pripravo načrta
/OIN, op. avtorji/ pa še druge pomembne podatke za potek in planiran zaključek iz-
obraževanja: ali bo lahko obiskoval vsa predavanja, kdaj želi opravljati maturo oz.
zaključni izpit, katere programske enote se mu priznajo iz drugih izobraževanj ...«;
»Podlaga za pripravo OIN je odločba o priznavanju predhodno pridobljenega
znanja v programu, v katerega je posameznik vpisan, in organizacijskih načrtov šole
(konzultacije, organizirano izobraževalno delo, izpitni roki ...). Načrt pripravimo
skupaj z udeležencem, pri čemer upoštevamo njegove izkušnje, možnosti in zmožno-
sti.«

171
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176