Page 175 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 175
»Ne da bi vedel. Edino to, da se mi prizna praksa.«
»Želje ja, izkušnje pa ne, ker sem iz drugega poklica in ni kej primerjat.«
Nekateri odrasli udeleženci izobraževanja pa niti ne vedo, kaj je zapisano v njihovem
OIN, kar dokazuje, da ga ne uporabljajo za vrednotenje lastnega napredka v izobraževal-
nem procesu in verjetno tudi ne kot motivacijsko sredstvo. Izjave treh intervjuvank v zve-
zi s tem so nazorne:
»Ej, se niti ne spomem, kaj točn use že notr piše … pač ti podatki, pa kere izpite že
mam, kere še rabm, kdaj morm kej nardit.«
»Ne vem, sam verjetn ja, ne vem, po moje pa že.«
»Pogledala sem si ga /OIN, op. avt./, ampak ne vem točn. Jz sem si vse pomembne
stvari dala v svojo mapo al pa jih mela v glavi. Vse cilje sem si zadala v glavi, nism jih
pisala. Tud če bi pisala, kaj tu pomaga, tu je samu eno čičkanje.«

Informiranost učiteljev o osebnih izobraževalnih načrtih udeležencev in njihovo
sodelovanje pri uresničevanju osebnega izobraževalnega načrta posameznika

Učitelji so lahko pomembni členi pri pripravi OIN, zlasti pa pri izvajanju izobraževa-
nja v skladu z načrtovanimi cilji, zapisanimi v OIN. Na vprašanje, ali menijo, da so uči-
telji na izobraževalnih ustanovah ustrezno informirani o vlogi in pomenu OIN, je naj-
večji delež (44 %) vprašanih organizatorjev/vodij izobraževanja odraslih odgovorilo, da
učitelji poznajo vlogo OIN precej slabo ali zelo slabo, drugi anketirani organizatorji/vod-
je izobraževanja odraslih pa menijo, da so učitelji srednje ali dobro seznanjeni z vlogo in
pomenom OIN. Nihče ni odgovoril, da so učitelji z vlogo in pomenom OIN zelo dobro
seznanjeni. Podatki namreč tudi kažejo, da pri uvodnem razgovoru z udeleženci izobra-
ževanja odraslih sodelujejo večinoma organizatorji izobraževanja odraslih (78,9 %), v peti-
ni primerov sodelujejo tudi svetovalci, nihče pa ni navedel, da pri razgovoru sodeluje tudi
učitelj ali kdo drug. To kaže, da so učitelji v pripravo in spremljanje OIN vključeni bolj iz-
jemoma, iz česar lahko vnovič sklepamo, da se OIN prepogosto razume kot dodatno ad-
ministrativno zahtevo, s katero imajo veliko dela zlasti organizatorji izobraževanja. V ta-
beli 28 so predstavljeni odgovori organizatorjev/vodij izobraževanja odraslih na vprašanje,
ali so po njihovem mnenju učitelji na izobraževalnih ustanovah informirani o vlogi in po-
menu osebnega izobraževalnega načrta.

175
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180