Page 174 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 174
t opravljanja izpitov, izpitnih rokov in drugih dejstev, ki jih udeleženec ob vpisu v nek iz-
obraževalni program prejme. To ponazarja izjava ene od intervjuvank:

»To je že blo pripravleno, ne, jaz mislim, da smo to dobili nekako vsi enako.«
Odrasli udeleženci izobraževanja, ki trdijo, da OIN nimajo oz. da ga ne poznajo, pa na
vprašanje, ali so na instituciji pripravili OIN in ali vedo, čemu je namenjen, odgovarjajo:
»Ne niso. Kakšnikrat je bolš nič ne vedet.«
»Sploh pojma nimam. Prvič slišim za to.«
Če se pri pripravi OIN posameznikovih potreb in posebnosti ne upošteva, tak doku-
ment ne opravlja motivacijske funkcije, ki naj bi jo imel. Na podlagi opravljenih intervju-
jev lahko ugotovimo, da velik delež (v našem primeru skoraj dve tretjini intervjuvanih)
odraslih udeležencev poklicnega ali strokovnega izobraževanja odraslih OIN bodisi nima
pripravljenega tako, kot zahtevajo Navodila o prilagajanju izrednega poklicnega in stro-
kovnega izobraževanja, bodisi niso bili posebej opozorjeni, da pripravljajo OIN, sami pa
temu tudi niso posvečali prave pozornosti. Vsekakor naj bi bil OIN pripravljen s sodelo-
vanjem udeleženca in zanj, za njegove potrebe in za uspešno napredovanje v procesu izo-
braževanja.

Vpliv udeležencev poklicnega in strokovnega izobraževanja odraslih na vsebino
osebnega izobraževalnega načrta

Odraslim udeležencem izobraževanja smo postavili vprašanja o tem, na kakšen način
so prispevali k vsebinski zasnovi svojega OIN. Zanimalo nas je, koliko so vplivali na vse-
bino OIN in na kakšen način. Glede vsebine OIN tisti intervjuvanci, ki svoj OIN pozna-
jo in so pri njegovi sestavi sodelovali, pravijo, da gre večinoma za opis že dosežene izobraz-
be in znanj, opredelitev predmetov in predmetnika, datume opravljanja izpitov ter ključne
cilje izobraževanja. To dokazujejo izjave:

»Nekaj ja, poznam. Piše notri, katera dela si opravljal. Ja ja, to piše notr.«
»Ja od prejšne šole mam napisan not, kva sm naredu, tist so mi priznal. Tm sm dva
letnika dokončov, kle mam pa še za tret letnk use za narest.«
Velik delež odraslih udeležencev, ki OIN imajo, hkrati tudi meni, da v OIN niso
vključene prilagoditve, ki upoštevajo njihove potrebe in želje. To orišejo navedbe:
»V njem ni ciljev mojga izobraževanja, so pa načini, kako bom prišla do zaključka.
Kaj mi bo priznano.«

174
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179