Page 178 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 178
Večina organizatorjev/vodij izobraževanja odraslih na izbranih institucijah (71 %) od-
govarja, da enkrat letno z udeleženci izobraževanja odraslih opravijo evalvacijski razgovor,
kjer vrednotijo ustreznost izvedbe izobraževanja glede na načrte, zapisane v OIN. Neka-
teri organizatorji/vodje evalvacijski razgovor z udeleženci opravijo dvakrat letno (23,5 %),
kar 6 % pa nikoli.

Tabela 17: Pogostost razgovorov z udeleženci izobraževanja odraslih glede osebnih izobraže-
valnih načrtov

Odgovori Frekvenca Odstotek

1 (nikoli) 1 5.9 %

2 (enkrat na leto) 12 70.6 %

3 (dvakrat na leto) 4 23.5 %

4 (več kot dvakrat na leto) 0 0.0 %

Skupaj 17 100.0 %

Organizatorje/vodje izobraževanja odraslih smo vprašali, ali se potek in izvajanje izo-
braževanja prilagaja potrebam posameznika, ki so opredeljene v OIN. Največji delež an-
ketirancev (56 %) meni, da se izobraževanje v veliki meri prilagaja potrebam posameznika,
še vedno pa jih tretjina meni, da se to zgodi le v manjši meri. Vsi organizatorji/vodje izo-
braževanja odraslih pa navajajo, da v primeru težav pri uresničevanju OIN med letom pri-
pravijo ustrezne spremembe OIN.

Vloga in pomen osebnega izobraževalnega načrta za kakovost izobraževalnega
procesa

Zanimalo nas je, kako organizatorji/vodje izobraževanja odraslih ocenjujejo vlogo
OIN. Dobre tri četrtine vprašanih (76,5 %) meni, da priprava OIN prispeva k večji kako-
vosti izobraževalnega procesa, medtem ko jih kar slaba četrtina (23,5 %) meni, da priprava
OIN ne izboljša kakovosti izobraževalnega procesa. Zanimivi so razlogi vprašanih, ki so
pogosto povsem nasprotujoči in kažejo na zelo različno razumevanje vloge organizatorjev
izobraževanja, zlasti pa vloge OIN pri motiviranju udeležencev za uspešno izobraževanje.

Organizatorji/vodje izobraževanja odraslih, ki menijo, da OIN prispeva h kakovosti
izobraževalnega procesa, to utemeljujejo z dejstvom, da OIN tako izvajalcem kot udele-
žencem izobraževanja omogoča večji nadzor nad procesom, spremljanje napredka in ugo-

178
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183