Page 180 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 180
znavanje, sklep o priznavanju ... ogromno papirologije. Mislim, da smo zašli. V re-
dni šoli izdelajo OIN samo za problematične učence, pri nas pa za vse; ali so vsi naši
udeleženci problematični?«
»Zbrane podatke smo v preteklosti zajeli že v sklepih o izobraževanju, izvedbenem
predmetniku in v letnem delovnem načrtu, o čemer smo kandidate po vpisih v pro-
grame tudi seznanjali. Z izdelavo osebnega izobraževalnega načrta je organizator-
jem izobraževanja naloženo dodatno administrativno delo, ki ga največkrat ne uspe-
mo opraviti pravočasno.«
»Samo veliko dela, ki nima učinka oz. vrednosti. Ukvarjamo se s papirologijo in
ne več s tem, kako kvalitetno izobraževati. Pomembno je, da dokumentacija ustre-
za, nobenega pa ne zanima in se tudi ne preverja, če učitelj kvalitetno predava.«
Nekateri organizatorji/vodje izobraževanja odraslih so do priprave OIN ambivalentni
– vidijo ga kot smiseln instrument, vendar le za nekatere udeležence. To dokazuje izjava:
»Nekateri udeleženci se ne želijo udeležiti priprave individualnega izobraževalnega
načrta – sami si dovolj dobro organizirajo izobraževanje in ocenjujejo, da tega ne po-
trebujejo. Približno polovica kandidatov pa ocenjuje, da potrebujejo pomoč pri načr-
tovanju opravljanja svojih obveznosti, se udeležijo razgovora za pripravo individual-
nega izobraževalnega načrta in tudi pripravo ocenijo kot koristno, kot nekaj, kar jim
bo pomagalo pri izobraževanju.«

Osebni izobraževalni načrt kot motivacijsko sredstvo
Razumevanje osebnega izobraževalnega načrta kot motivacijskega sredstva za
udeležence in izvajalce izobraževanja odraslih

Na vprašanje, ali menijo, da je osebni izobraževalni načrt pomemben kot motivacijsko
sredstvo pri udeležencih izobraževanj, več kot polovica anketiranih organizatorjev/vodij
izobraževanja odraslih (62,5 %) odgovarja, da je OIN pomembno motivacijsko sredstvo za
odrasle udeležence izobraževanja. To mislijo zlasti anketiranci, ki OIN tudi sicer pozitiv-
no ocenjujejo; kar precej anketirancev pa je do vloge OIN kritičnih.

Tisti, ki so mnenja, da je OIN motivacijsko sredstvo, pravijo, da le ta udeležencem iz-
obraževanja predstavlja zemljevid izobraževanja, s katerim lahko sproti preverjajo, koliko
so naredili in koliko so še oddaljeni od želenega cilja. V procesu natančno začrtane poti
izobraževanja OIN predstavlja oporno točko za spretno vrednotenje lastnega uspeha. To
ponazarja npr. tale izjava:

180
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185