Page 170 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 170
»Bili smo vsi udeleženci in vodja izobraževanja. Obrazložil nam je, koliko časa tra-
ja izobraževanje, znesek plačila, tema je bila samo okrog tega.«
Tisti udeleženci izobraževanja, ki pravijo, da uvodnega razgovora ob vpisu niso imeli,
pa to obrazložijo takole:
»Nč, v bistvu informativni dnevi, k so bili.«

Priznavanje predhodno pridobljenih znanj

Odrasli udeleženci strokovnega in poklicnega izobraževanja odraslih vsebino uvodnih
razgovorov povezujejo zlasti z načrtovanjem lastnega izobraževanja; pri tem poudarjajo,
da je bila pripravljenost šole za priznavanje njihovega predhodno pridobljenega znanja ve-
lika. Intervjuvanci navajajo, da so jim na instituciji predhodno pridobljena znanja prizna-
li, če je to le bilo mogoče. To potrjujejo tudi nekatere izjave intervjuvancev:

»Ja, neki so mi priznal, k sm že enkrat prej hodu, sam nism dokončau pruga letni-
ka do konca.«
»Ja ja, imela sem kr neki, ampak glede na to, da je to višja stopnja izobrazbe, kot je
sam natakar oz. trgovec ... aaa ... zelo malo. Tudi slovenščina za drugi letnik mi je
bla priznana na primer, ker je nižja stopnja. Tako da sem morala veliko izpitov opra-
vit, mislim, da jih je blo okrog 47 vseh skupaj.«
Kar nekaj odraslih udeležencev izobraževanja po drugi strani navaja, da so jim že opra-
vljene predmete ali del vsebin želeli priznati, vendar se sami niso odločili za to. To poja-
snjujejo takole:
»Lahko bi mi priznal. Sm naredu dve let turistične šole, sam sm se odloču, da bom
delu vse od začetka. Nima v bistvu povezave z računalništvom, zato sem se odlo-
ču, da grem od začetka.«
»… Ne, in tudi če bi mi priznali, jaz bi morala vse to znati ... veste, je čisto drugače, js
ka sem hodila so bili čisto drugačni programi kot zdaj. Je res velika razlika … in tudi
ne vem, če bi kaj odnesla, ker v naslednjih letnikih bi to znanje rabla, ker znanje se
nadgrajuje ... zaj pa, če ne bi imela osnov, ne vem, kako bi šlo ... ker jaz imam tudi
otroka v OŠ in se je ful spremenilo.«

Oblikovanje in izvedba osebnih izobraževalnih načrtov
Priprava osebnega izobraževalnega načrta v izobraževalnih programih
srednjega poklicnega in strokovnega izobraževanja za odrasle

170
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175