Page 169 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 169
O poteku uvodnega razgovora smo spraševali tudi odrasle udeležence srednjega stro-
kovnega in poklicnega izobraževanja. Skoraj vsi odrasli udeleženci so, podobno kot orga-
nizatorji/vodje izobraževanja odraslih na izbranih institucijah, navedli, da so bili ob začet-
ku izobraževanja povabljeni na uvodni razgovor, kjer so se – večinoma z organizatorjem
izobraževanja – pogovarjali glede vpisnih zahtev, poteka izobraževanja in individualnih
možnosti. Po njihovih besedah je bil uvodni razgovor večinoma namenjen seznanjanju s
potekom izobraževanja in finančnimi zadevami ter pripravi učnega načrta. Odrasli udele-
ženci izobraževanja takole opisujejo potek uvodnega pogovora:

»V bistvu sva z vodjo izobraževanja nardila učni načrt, kako bo kaj potekal. Sva
vse skupaj splanirala …«
»Pogovorile smo se o tem, katere predmete bom naredila in kako bo potekal
celoten postopek priznavanja predmetov, prekvalifikacije …«
»Prvi dan, ko sem prišla se pozanimat, so mi vse od A do Ž lepu razložil, vsa
vprašanja ki sem jih mela so mi razvuzlal. Šla sem v svetovalno središče, sm uprašala
po razpisih, kaj majo, kaj nudjo. Pa so mi še povedal za financiranje. Največji izziv
je bil , da dobim povrnjene stroške. Katere predmete bom imela, kuk je za plačat,
na kuk obrokov, kero smer si lahko izberem. Vse. Uvodni razgovor je bil tak, da nas
je moralno malo – sej boš, sej ni težko, dobila sem to mapo (OIN). Tudi pogodbo smo
skupaj nrdile. Tud zdej, kadarkoli mam kakšno vprašanje, se obrnem na njo.«
»…tko ... bolj sproščeno, vprašala me je, kako si js to predstavljam, na kratko sem ji
pač povedala, da mam to željo, da bi to zaključla, da ne bi rada pač to dolgovezla …
sm vztrajala pri svojem in pol smo tudi realizirali ne in je tudi odobrila, tko da … Vi-
dla je ta zagon in … (majhna tišina) je vidla no, da bo tako, da bo šlo ne.«
Redki odrasli udeleženci izobraževanja so se na uvodnem razgovoru z organizatorji
izobraževanja odraslih pogovarjali tudi o preteklem izobraževanju in znanjih, ki so si jih
pridobili. Taka je izjava ene od intervjuvank:
»Ja ... o šoli. Kje sem končala OŠ, sem hodila še na kakšna predavanja potem, Ka-
kšne tečaje …«
Glede poteka uvodnega razgovora večina odraslih udeležencev izobraževanja navaja,
da je ta potekal individualno; le nekateri intervjuvanci navajajo, da so uvodni pogovori po-
tekali v skupini:

169
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174