Page 168 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 168
da v OIN opredelijo tudi želje in interese udeležencev izobraževanja, približno petina,
da se pogovarjajo tudi o neformalno pridobljenem znanju udeležencev, le približno dese-
tina pa udeleženca seznani tudi z možnostjo, da mu lahko neformalno pridobljeno zna-
nje priznajo.

Uvodni razgovor z udeleženci izobraževanja odraslih

Prvi korak, da se pripravi OIN, je uvodni razgovor. V večini (94 %) anketiranih orga-
nizacij navajajo, da z udeleženci opravijo tak uvodni razgovor; na vprašanje, kako poteka
uvodni razgovor in o čem se dogovorijo, pa organizatorji/vodje izobraževanja odraslih na-
vajajo med drugim tele odgovore:

»Na podlagi vnaprej pripravljenih vprašanj se ob vpisu pogovorimo z udeležen-
cem.«
»Preverimo dokumentacijo – spričevala, potrdila. Če je mogoče, testiramo, kateri
izpiti bodo priznani. Glede na to izpolnimo OIN, v katerem predvidimo, koliko let
bo trajalo izobraževanje, obveznosti za eno šolsko leto, plačila šolnine. Nato podamo
informacije glede urnika, predavanj, dodatne informacije ...«
»V prvi fazi kandidata vprašamo, za kateri program se zanima. Zakaj se je za ta
program odločil? Vprašamo ga po njegovih pričakovanjih, izkušnjah ... V drugi
fazi pogovora kandidata seznanimo s potekom izobraževanja, z možnostmi prizna-
vanja formalnega in neformalnega izobraževanja, s šolskimi pravili, predstavimo
mu našo organizacijo in naše delo in še druge podrobnosti.«
»Udeleženec se predstavi – pove, od kod prihaja, zakaj se je odločil za našo šolo, na
kakšen način se želi izobraževati (predavanja ali konzultacije), koliko časa namera-
va študirati (hitro ali počasi). Pove tudi svojo predhodno izobrazbo. Pove tudi svoje
posebnosti (zaposlen, mati, ...). Nato skupaj narediva osebni izobraževalni načrt.«
»Kandidate seznanimo z izobraževalnim programom, obliko in načini izvajanja
izobraževalnega procesa, preverjanja znanja, merili in postopki za priznavanje,
šolskim redom, mapo učnih dosežkov, osebnim izobraževalnim načrtom, pogodbo,
ceno, načinom plačevanja, kako jim lahko med izobraževanjem pomagamo (ka-
kšne so vrste in načini podpore), e-učilnico in drugimi posebnostmi izobraževanja na
naši LU.«
Vidimo, da organizatorji/vodje izobraževanja odraslih uvodne razgovore opravljajo na
različne načine in pri tem sledijo različnim ciljem; ponekod so uvodni pogovori bolj oseb-
ni, drugod pa bolj informativne narave.

168
   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173