Page 165 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 165
- Uporabnost osebnega izobraževalnega načrta
- Učinki osebnega izobraževalnega načrta na motivacijo odraslih udeležencev
izobraževanja
- Druga mnenja in predlogi
Anketni vprašalnik je bil poslan na 22 izobraževalnih ustanov (9 ljudskih univerz in
13 enot za izobraževanje odraslih na srednji šoli) po vnaprejšnjem dogovoru. Anketiranje
je potekalo maja in junija 2011. Vrnjenih je bilo 17 vprašalnikov, 9 iz ljudskih univerz in 7
iz enot za izobraževanje odraslih na srednjih šolah (ena institucija ni odgovorila na vpra-
šanje o vrsti institucije in je ostala neopredeljena). Podatke smo statistično obdelali in za
prikaz podatkov uporabili frekvenčne tabele (Priloga 2). Podatke, pridobljene z odprtimi
vprašanji, smo kodirali in jih na podlagi krovnih pojmov tudi interpretirali.
Vlogo osebnega izobraževalnega načrta in motivacijski pomen oblikovanja osebnega
izobraževalnega načrta smo želeli raziskati tudi z vidika udeležencev in v ta namen izvedli
kvalitativno raziskavo. Oblikovali smo polstrukturirani intervju, s katerim smo na vsaki
od izbranih institucij intervjuvali po 2–3 udeležence strokovnega ali poklicnega izobraže-
vanja odraslih. Vprašanja za poglobljene intervjuje z odraslimi udeleženci smo oblikova-
li s ciljem, da ugotovimo njihove motive in ovire pri izobraževanju, priznavanje prejšnjih
znanj in izkušenj, seznanjenost in sodelovanje pri oblikovanju osebnega izobraževalnega
načrta, vrednotenje, spremljanje in uresničevanje osebnega izobraževalnega načrta, vre-
dnotenje dela učiteljev itd. Tako smo v intervju vključili vprašanja, kot so: kakšna je vloga
odraslih udeležencev izrednega poklicnega in strokovnega izobraževanja pri pripravi oseb-
nega izobraževalnega načrta, kako poteka načrtovanje osebnega izobraževalnega načrta, s
katerimi težavami se srečujejo pri izobraževanju in kakšna je vloga osebnega izobraževal-
nega načrta pri njihovem zmanjševanju, kako se način dela prilagaja načrtom, zapisanim v
osebnem izobraževalnem načrtu itd.
Za namene kvalitativnega raziskovanja smo izvedli 62 intervjujev z odraslimi udele-
ženci programov strokovnega ali poklicnega izobraževanja na ljudskih univerzah in sre-
dnjih šolah. Med intervjuvanci je bilo 30 moških in 32 žensk, od tega jih je 49 (80 %) sode-
lovalo v organiziranem izobraževanju, 14 (20 %) pa v individualiziranem organizacijskem
modelu (samostojno, opravljajo le izpite). Izvedba poglobljenih intervjujev je potekala v
aprilu in maju 2012. Intervjuvanje so izvajali študenti 4. letnika andragogike, ki smo jih
za to posebej usposobili. Zanimalo nas je sovplivanje dejavnikov, s katerimi bi osvetlili
razumevanje pomena OIN in njegove motivacijske funkcije s strani udeležencev izobra-
ževanja. Pri tem smo se zavedali specifičnosti tovrstnega kvalitativnega raziskovanja, ki

165
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170