Page 164 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 164
v Zakonu o poklicnem in strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 79/06), ter ka-
kšna je vloga osebnega izobraževalnega načrta pri motiviranju odraslih za izobraževanje
in zagotavljanju njihovega uspešnejšega dokončanja študija. Pri tem smo proučevali tako
mnenja organizatorjev/vodij izobraževanja na različnih ustanovah za izobraževanje odra-
slih kot tudi mnenja udeležencev izobraževanja. Pri raziskovanju smo iskali odgovore na
sledeča raziskovalna vprašanja:
1. V kolikšni meri izvajalci/organizatorji izobraževanja odraslih upoštevajo na-
vodila o prilagajanju izrednega poklicnega in strokovnega izobraževanja, ki opre-
deljujejo vsebino in način priprave osebnega izobraževalnega načrta?
2. Ali in kako se program izobraževanja prilagaja posamezniku glede na njegov
osebni izobraževalni načrt?
3. V kolikšni meri se spremlja uresničevanje sprejetega osebnega izobraževalnega
načrta?
4. Koliko so učitelji informirani o osebnih izobraževalnih načrtih udeležencev
in v kakšni meri sodelujejo pri uresničevanju osebnih izobraževalnih načrtov?
5. Ali organizatorji izobraževanja in udeleženci izrednega izobraževanja osebni
izobraževalni načrt vidijo kot motivacijsko sredstvo? V kakšnem smislu?
6. Do kakšnih težav prihaja pri uresničevanju osebnega izobraževalnega načrta?
S katerimi ovirami se soočajo organizatorji in s katerimi udeleženci izobraževanja?
7. Koliko strokovna usposobljenost za pripravo in izvedbo osebnega izobraževal-
nega načrta vpliva na doseganje ciljev udeleženca kot izvajalca?
8. Kakšne spremembe bi bile potrebne, da bi OIN lahko postal ustrezno motiva-
cijsko sredstvo za udeležence?
Raziskava je potekala kot kombinacija kvantitativnega in kvalitativnega pristopa. S
kvantitativnim raziskovanjem smo želeli ugotoviti mnenja strokovnjakov na izobraževal-
nih ustanovah o osebnem izobraževalnem načrtu in težave, s katerimi se srečujejo pri nje-
govem uresničevanju. V vzorec evalvacijske raziskave smo vključili vodje oz. organizatorje
izobraževanja na izbranih ljudskih visokih šolah in oddelkih za odrasle na srednjih po-
klicnih in strokovnih šolah in s spletno anketo ugotavljali stališča organizatorjev in vodij
izobraževanja odraslih do omenjenih vprašanj. Vprašanja v anketnem vprašalniku so raz-
deljena v pet sklopov in sicer:
- Podatki o instituciji, respondentu
- Priprava in izvajanje osebnega izobraževalnega načrta
164
kšna je vloga osebnega izobraževalnega načrta pri motiviranju odraslih za izobraževanje
in zagotavljanju njihovega uspešnejšega dokončanja študija. Pri tem smo proučevali tako
mnenja organizatorjev/vodij izobraževanja na različnih ustanovah za izobraževanje odra-
slih kot tudi mnenja udeležencev izobraževanja. Pri raziskovanju smo iskali odgovore na
sledeča raziskovalna vprašanja:
1. V kolikšni meri izvajalci/organizatorji izobraževanja odraslih upoštevajo na-
vodila o prilagajanju izrednega poklicnega in strokovnega izobraževanja, ki opre-
deljujejo vsebino in način priprave osebnega izobraževalnega načrta?
2. Ali in kako se program izobraževanja prilagaja posamezniku glede na njegov
osebni izobraževalni načrt?
3. V kolikšni meri se spremlja uresničevanje sprejetega osebnega izobraževalnega
načrta?
4. Koliko so učitelji informirani o osebnih izobraževalnih načrtih udeležencev
in v kakšni meri sodelujejo pri uresničevanju osebnih izobraževalnih načrtov?
5. Ali organizatorji izobraževanja in udeleženci izrednega izobraževanja osebni
izobraževalni načrt vidijo kot motivacijsko sredstvo? V kakšnem smislu?
6. Do kakšnih težav prihaja pri uresničevanju osebnega izobraževalnega načrta?
S katerimi ovirami se soočajo organizatorji in s katerimi udeleženci izobraževanja?
7. Koliko strokovna usposobljenost za pripravo in izvedbo osebnega izobraževal-
nega načrta vpliva na doseganje ciljev udeleženca kot izvajalca?
8. Kakšne spremembe bi bile potrebne, da bi OIN lahko postal ustrezno motiva-
cijsko sredstvo za udeležence?
Raziskava je potekala kot kombinacija kvantitativnega in kvalitativnega pristopa. S
kvantitativnim raziskovanjem smo želeli ugotoviti mnenja strokovnjakov na izobraževal-
nih ustanovah o osebnem izobraževalnem načrtu in težave, s katerimi se srečujejo pri nje-
govem uresničevanju. V vzorec evalvacijske raziskave smo vključili vodje oz. organizatorje
izobraževanja na izbranih ljudskih visokih šolah in oddelkih za odrasle na srednjih po-
klicnih in strokovnih šolah in s spletno anketo ugotavljali stališča organizatorjev in vodij
izobraževanja odraslih do omenjenih vprašanj. Vprašanja v anketnem vprašalniku so raz-
deljena v pet sklopov in sicer:
- Podatki o instituciji, respondentu
- Priprava in izvajanje osebnega izobraževalnega načrta
164