Page 164 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 164
v Zakonu o poklicnem in strokovnem izobraževanju (Uradni list RS, št. 79/06), ter ka-
kšna je vloga osebnega izobraževalnega načrta pri motiviranju odraslih za izobraževanje
in zagotavljanju njihovega uspešnejšega dokončanja študija. Pri tem smo proučevali tako
mnenja organizatorjev/vodij izobraževanja na različnih ustanovah za izobraževanje odra-
slih kot tudi mnenja udeležencev izobraževanja. Pri raziskovanju smo iskali odgovore na
sledeča raziskovalna vprašanja:

1. V kolikšni meri izvajalci/organizatorji izobraževanja odraslih upoštevajo na-
vodila o prilagajanju izrednega poklicnega in strokovnega izobraževanja, ki opre-
deljujejo vsebino in način priprave osebnega izobraževalnega načrta?
2. Ali in kako se program izobraževanja prilagaja posamezniku glede na njegov
osebni izobraževalni načrt?
3. V kolikšni meri se spremlja uresničevanje sprejetega osebnega izobraževalnega
načrta?
4. Koliko so učitelji informirani o osebnih izobraževalnih načrtih udeležencev
in v kakšni meri sodelujejo pri uresničevanju osebnih izobraževalnih načrtov?
5. Ali organizatorji izobraževanja in udeleženci izrednega izobraževanja osebni
izobraževalni načrt vidijo kot motivacijsko sredstvo? V kakšnem smislu?
6. Do kakšnih težav prihaja pri uresničevanju osebnega izobraževalnega načrta?
S katerimi ovirami se soočajo organizatorji in s katerimi udeleženci izobraževanja?
7. Koliko strokovna usposobljenost za pripravo in izvedbo osebnega izobraževal-
nega načrta vpliva na doseganje ciljev udeleženca kot izvajalca?
8. Kakšne spremembe bi bile potrebne, da bi OIN lahko postal ustrezno motiva-
cijsko sredstvo za udeležence?
Raziskava je potekala kot kombinacija kvantitativnega in kvalitativnega pristopa. S
kvantitativnim raziskovanjem smo želeli ugotoviti mnenja strokovnjakov na izobraževal-
nih ustanovah o osebnem izobraževalnem načrtu in težave, s katerimi se srečujejo pri nje-
govem uresničevanju. V vzorec evalvacijske raziskave smo vključili vodje oz. organizatorje
izobraževanja na izbranih ljudskih visokih šolah in oddelkih za odrasle na srednjih po-
klicnih in strokovnih šolah in s spletno anketo ugotavljali stališča organizatorjev in vodij
izobraževanja odraslih do omenjenih vprašanj. Vprašanja v anketnem vprašalniku so raz-
deljena v pet sklopov in sicer:
- Podatki o instituciji, respondentu
- Priprava in izvajanje osebnega izobraževalnega načrta

164
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169