Page 162 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 162
pomeni, da so sama vsebina in cilji največkrat nespremenljivi, prilagoditve pa se lahko
zgodijo pri tem kako bo posameznik te cilje dosegel.

Podobno razmišlja tudi T. Možina (2004) v zvezi z odločitvijo glede uporabe OIN. Po
njenem mnenju bi se morali pred odločitvijo za ustrezno obliko OIN vprašati, kakšne so
vrsta izobraževanja (ali je bolj ali manj strukturirano, daljše ali krajše itd.) in značilnosti
udeležencev izobraževanja (Možina, 2004: 56).

O’Donnell in Cafferella (1991) naštejeta štiri glavne prednosti učenja s pomočjo uč-
nih pogodb:

a. Fleksibilnost pristopa omogoča mnogotere učne izkušnje
b. Učeči se nadzira proces učenja
c. Učenje s pogodbo omogoča posameznikov razvoj spretnosti načrtovanja la-
stnega učenja
d. Udeležencem je tako učenje bolj všeč (O’Donnell in Cafferella, 1991: 139)
Anderson, Boud in Sampson (1996) pa med prednosti oz. razloge, zakaj je uporaba uč-
nih pogodb smiselna, uvrščajo relavantnost učenja (tako učenje je bolj prilagojeno potre-
bam učečega se in njegovim ciljem), avtonomnost (učne pogodbe pred učečega postavlja-
jo odgovornost za doseganje postavljenih ciljev in dogovorjenega učenja), strukturo (učna
pogodba predstavlja formalni okvir učenja, ki mu daje jasne cilje in usmeritve) in enakost
(prilagajanje poteka učenja specifičnim potrebam/značilnostim učečega povečuje zaveda-
nja individualnih ali kulturnih razlik med udeleženci izobraževanja in daje orodje institu-
cijam, da te razlike prepoznajo).

Zakonske podlage za Osebni izobraževalni načrt

Strokovna in zakonska podlaga za OIN so Navodila o prilagajanju izrednega poklic-
nega in strokovnega izobraževanja, ki opredeljujejo vsebino in način priprave OIN-a, iz-
dana pa so bila na podlagi 64. člena Zakona o poklicnem in strokovnem izobraževanju
(Uradni list RS, št.79/06). OIN je v osnovi namenjen načrtovanju posameznikove izobra-
ževalni poti. OIN naj se pripravi na pobudo posameznika ob pomoči svetovalca oz. or-
ganizatorja izobraževanja odraslih. Začne se z uvodnim razgovorom, kjer se na podlagi
posameznikovega predhodno pridobljenega znanja pripravi ustrezno dokumentacijo ter
vsebinski in izvedbeni načrt nadaljnjega izobraževanja. Izvajalec izobraževanja udeležen-
cu predstavi namen in vsebino izobraževanja, posameznik pa ima možnost OIN dopol-
niti z lastnimi predlogi. Skupaj torej pripravita načrt izobraževanja (cilje, vsebine, časovni
načrt idr.), kjer se upoštevajo želje, potrebe, sposobnosti in zmožnosti posameznika. Iz-

162
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167