Page 132 - Puklek Levpušček, Melita, in Klaudija Šterman Ivančič, ur. Motivacijski dejavniki v izobraževanju mladine in odraslih. Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2013. Digitalna knjižnica, Documenta 5
P. 132
a za akcijo, ter (ii) negativna emocionalnost – stanje, v katerem je posameznik narav-
nan depresivno in tesnobno, je zaskrbljen in nervozen. Udeležence lahko sprašujemo po
čustvenem stanju (i) v določenem trenutku, (ii) v zadnjih nekaj dnevih, (iii) v zadnjih ne-
kaj tednih, (iv) v zadnjem letu ali (v) na splošno; v pričujoči raziskavi smo udeležence spra-
ševali po splošnem doživljanju pozitivnih in negativnih čustvenih stanj. Avtorji za lestvico
pozitivnega afekta ugotavljajo zanesljivost od 0,47 do 0,68, za lestvico negativnega afekta
pa od 0,39 do 0,71, odvisno od navodil. Najvišjo zanesljivost avtorji ugotavljajo pri opisu
čustvenih stanj na splošno. V tej raziskavi je bila zanesljivost enaka 0,79 za pozitivno emo-
cionalnost in 0,85 za negativno emocionalnost.

Sklopu opisanih vprašalnikov so bila dodana še vprašanja o spolu, datumu rojstva,
starosti, smeri študija, letniku in povprečni oceni predmetov oziroma izpitov v preteklem
šolskem letu.

Postopek. Glavni kriterij za izbor udeležencev je bil status študenta, pri čemer smo za-
jeli tako redne kot izredne študente različnih letnikov dodiplomskega in podiplomskega
študija. Pri tem smo bili pozorni tudi na to, da smo k sodelovanju povabili študente raz-
ličnih smeri (naravoslovja, tehnike, družboslovja, humanistike) z vseh slovenskih univerz.
Udeleženci so izpolnjevali vprašalnike v tiskani in elektronski obliki. Udeležence, ki so
vprašalnike izpolnjevali ročno, smo v vzorec izbrali priložnostno, in sicer študente, priso-
tne pri posameznih urah predavanj (v izvedbi avtoric raziskave in nekaterih drugih izva-
jalcev, ki so privolili v sodelovanje). Izpolnjevanje je potekalo tako, da smo udeležencem
najprej posredovali informacije o namenu raziskave in anonimnosti odgovorov, nato pa še
navodila za izpolnjevanje posameznih vprašalnikov. Izpolnjevanje je trajalo približno 20
minut. V tej skupini udeležencev so se za sodelovanje odločili vsi nagovorjeni študentje,
pri čemer je bilo nepravilno oz. nepopolno izpolnjenih vprašalnikov en odstotek.

Udeležence, ki so vprašalnike izpolnjevali v elektronski obliki, smo vzorčili po meto-
di snežne kepe, in sicer je izpolnjevanje potekalo tako, da smo povezavo do spletnega vpra-
šalnika posredovali različnim študentskim društvom, predstavnikom študentov oz. letni-
kov ali na poštne sezname posameznih letnikov. Študentje, ki so se odločili za sodelovanje,
so vprašalnike nato izpolnili samostojno preko interneta. V tej skupini udeležencev je bil
osip precej večji, saj je bilo 23 odstotkov vprašalnikov neustrezno izpolnjenih in s tem ne-
primernih za obdelavo.

132
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137