Page 241 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 241
neformalno pridobljeno znanje in njegovo priznavanje
v predpisih in priporočilih 241
Na spletnih straneh o nastajajočem slovenskem ogrodju kvalifikacij pre-
beremo tudi, da je njegov namen »doseči transparentnost in prepoznav-
nost kvalifikacij v Sloveniji in EU. Cilj slovenskega ogrodja kvalifika-
cij je povezati in uskladiti slovenske podsisteme kvalifikacij in izboljšati
preglednost, dostopnost in kakovost kvalifikacij glede na trg dela in ci-
vilno družbo.« (Slovensko …, 2011, SOK)
Okvirne cilje, ki naj bi jih v Sloveniji dosegli s SOK, zaradi lažjega
razumevanja številčimo, čeprav so v originalnem viru navedeni le po ali-
nejah:
1. povezati in uskladiti slovenske podsisteme kvalifikacij,
2. izboljšati preglednost, dostopnost, napredek in kakovost kvalifikacij v po-
vezavi s trgom dela in civilno družbo,
3. podpreti ustrezne pristope k vseživljenjskemu učenju z zagotavljanjem
dostopnosti, napredovanjem, s priznavanjem učenja, z usklajenostjo in bolj-
šo uporabo kvalifikacij,
4. izboljšati preglednost kvalifikacij za posameznike in delodajalce,
5. izboljšati sistem izobraževanja in usposabljanja v takšni smeri, da se bo od-
zival na potrebe delodajalcev in njihovo vlogo pri ocenjevanju in izdajanju
potrdil,
6. zagotoviti potrjevanje znanja, spretnosti in kompetenc, ki še niso vklju-
čene v programe formalnega izobraževanja in usposabljanja, ter boljšo po-
vezanost in prenosljivost med sistemom izobraževanja ter certifikatnim sis-
temom,
7. izboljšati učinkovitost procesa doseganja kvalifikacij, ki se osredotoča na
potrebe trga dela,
8. omogočiti individualizirane poti predvsem odraslim in tistim, ki niso
uspešno končali izobraževanja,
9. povezati različne kvalifikacijske podsisteme (izobraževalni in certifikatni
sistem),
10. izboljšati dostopnost kvalifikacij v terciarnem sistemu izobraževanja in
s tem povečati odstotek ljudi s kvalifikacijami v višješolskem in visokošol-
skem izobraževanju. (Slovensko …, 2011, SOK).
Prvi cilj, »povezati in uskladiti slovenske podsisteme kvalifikacij«,
se sliši zelo ambiciozno, pa vendar je nujen. Slutimo ga tudi iz devetega
cilja – »povezati različne kvalifikacijske podsisteme (izobraževalni in
certifikatni sistem)«. S povezavo vseh obstoječih možnih poti do ura-
dnih kvalifikacij, pa naj bodo te poti formalne, neformalne ali priložno-
stne, bosta sistem vzgoje in izobraževanja in njegov sestavni del, poklic-
no in strokovno izobraževanje, postala preglednejša.
v predpisih in priporočilih 241
Na spletnih straneh o nastajajočem slovenskem ogrodju kvalifikacij pre-
beremo tudi, da je njegov namen »doseči transparentnost in prepoznav-
nost kvalifikacij v Sloveniji in EU. Cilj slovenskega ogrodja kvalifika-
cij je povezati in uskladiti slovenske podsisteme kvalifikacij in izboljšati
preglednost, dostopnost in kakovost kvalifikacij glede na trg dela in ci-
vilno družbo.« (Slovensko …, 2011, SOK)
Okvirne cilje, ki naj bi jih v Sloveniji dosegli s SOK, zaradi lažjega
razumevanja številčimo, čeprav so v originalnem viru navedeni le po ali-
nejah:
1. povezati in uskladiti slovenske podsisteme kvalifikacij,
2. izboljšati preglednost, dostopnost, napredek in kakovost kvalifikacij v po-
vezavi s trgom dela in civilno družbo,
3. podpreti ustrezne pristope k vseživljenjskemu učenju z zagotavljanjem
dostopnosti, napredovanjem, s priznavanjem učenja, z usklajenostjo in bolj-
šo uporabo kvalifikacij,
4. izboljšati preglednost kvalifikacij za posameznike in delodajalce,
5. izboljšati sistem izobraževanja in usposabljanja v takšni smeri, da se bo od-
zival na potrebe delodajalcev in njihovo vlogo pri ocenjevanju in izdajanju
potrdil,
6. zagotoviti potrjevanje znanja, spretnosti in kompetenc, ki še niso vklju-
čene v programe formalnega izobraževanja in usposabljanja, ter boljšo po-
vezanost in prenosljivost med sistemom izobraževanja ter certifikatnim sis-
temom,
7. izboljšati učinkovitost procesa doseganja kvalifikacij, ki se osredotoča na
potrebe trga dela,
8. omogočiti individualizirane poti predvsem odraslim in tistim, ki niso
uspešno končali izobraževanja,
9. povezati različne kvalifikacijske podsisteme (izobraževalni in certifikatni
sistem),
10. izboljšati dostopnost kvalifikacij v terciarnem sistemu izobraževanja in
s tem povečati odstotek ljudi s kvalifikacijami v višješolskem in visokošol-
skem izobraževanju. (Slovensko …, 2011, SOK).
Prvi cilj, »povezati in uskladiti slovenske podsisteme kvalifikacij«,
se sliši zelo ambiciozno, pa vendar je nujen. Slutimo ga tudi iz devetega
cilja – »povezati različne kvalifikacijske podsisteme (izobraževalni in
certifikatni sistem)«. S povezavo vseh obstoječih možnih poti do ura-
dnih kvalifikacij, pa naj bodo te poti formalne, neformalne ali priložno-
stne, bosta sistem vzgoje in izobraževanja in njegov sestavni del, poklic-
no in strokovno izobraževanje, postala preglednejša.