Page 240 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 240
Neformalno učenje? Kaj je to?
izobraževanjem ali v okviru ljubiteljskih dejavnosti, kot tudi znanje, pri-
dobljeno z izkustvenim učenjem.
Za postopek priznavanja lahko zaprosijo kandidati, ki želijo, da se
jim neformalno pridobljeno znanje in spretnosti upoštevajo kot pogoji
za vpis ali kot del obveznosti študijskega programa, na katerega so že vpi-
sani. (Pravilnik …, 2007)
Temu pravilniku je konec leta sledilo tudi zgoraj omenjeno priporo-
čilo Univerze v Ljubljani njenim članicam, da se lahko tudi Nefiks upo-
rabi kot dokazilo o neformalno pridobljenem znanju, ki ga posameznik
priloži vlogi za priznavanje neformalno pridobljenega znanja in spretno-
sti v skladu s tem pravilnikom.

Nacionalno ogrodje kvalifikacij (NOK) –
Slovensko ogrodje kvalifikacij (SOK)

Nacionalno ogrodje kvalifikacij ravno tako ni način priznavanja ne-
formalno pridobljenega znanja, ob ustreznem razvoju orodja pa lahko
pomeni dodaten korak naprej od NPK.

Leta 2006 je vlada sprejela Uredbo o uvedbi in uporabi klasifika-
cijskega sistema izobraževanja in usposabljanja – Klasius (Ur. l. RS, št.
46/06), ki predstavlja osnovo za nacionalno ogrodje in vsebuje osem rav-
ni (Slovenia, 2010: 29–30), vendar pa o tem na ravni postavljanja nacio-
nalnega ogrodja kvalifikacij še ni dokončno odločeno.

Evropsko ogrodje kvalifikacij ima kot skupno evropsko referenč-
no ogrodje, ki povezuje sisteme kvalifikacij različnih držav in deluje kot
orodje za pretvorbo, s katerim naj bi postale kvalifikacije med različnimi
sistemi in državami v Evropi lažje berljive in bolj razumljive, dva glavna
cilja: spodbujati mobilnost državljanov med državami in omogočati vse-
življenjsko učenje. (Slovensko …, 2011, EQF) V navezavi na priznavanje
neformalno pridobljenega znanja nas zanima predvsem slednje.

Evropsko ogrodje kvalifikacij oz. slovensko ogrodje kvalifikacij je z
vidika poklicnega in strokovnega izobraževanja in posebej z vidika pri-
znavanja neformalno pridobljenega znanja zanimivo z dveh zornih ko-
tov:
1. kako bo slovensko ogrodje kvalifikacij opredelilo tiste ravni izmed

osmih oz. desetih predvidenih ravni, ki so domena poklicnega in
strokovnega izobraževanja,
2. kako bo slovensko ogrodje kvalifikacij lahko pomagalo pri razvo-
ju (pogojno rečeno) sistema priznavanja neformalno pridobljenega
znanja, da se le-ta ne bo zapiral oz. omejeval.
   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244   245