Page 239 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 239
neformalno pridobljeno znanje in njegovo priznavanje
v predpisih in priporočilih 239

lavnic za izbiro študija za dijake; osebno svetovanje in usmerjanje mla-
dih v poklicnem in osebnem razvoju; posredovanje pri prvih zaposli-
tvah med iskalci in delodajalci; usmerjanje mladih v deficitarne pokli-
ce; usposabljanje pedagoških delavcev za poklicno svetovanje; izvajanje
nalog za fakultete: načrtovanje kariere študentov; koordinacija in vklju-
čevanje mladinskih organizacij v dejavnosti izboljševanja zaposljivosti
mladih.

Posebej pomembno pri Nefiksu je, da poudarja osebnostno rast in
razvoj posameznika, ki se zgodi ob beleženju neformalnih izkušenj, pred
koristmi, ki jih ima beleženje znanja za trg dela. Osebnostno rast in ra-
zvoj posameznika postavijo tudi pred vlogo indeksa kot življenjepisa ter
šele na zadnje mesto gradnjo kariere in zaposlovanje. (cf. Nefiks, 2011)

Zakaj pa vendarle, kljub temu, da Nefiks še ni formalna potrditev
neformalnega znanja, to s tolikšnim poudarkom navajamo na tem me-
stu? Zato, ker je Univerza v Ljubljani 12. 11. 2008 poslala vsem svojim
članicam priporočilo, da se lahko Nefiks uporabi kot dokazilo o nefor-
malno pridobljenem znanju, ki ga posameznik priloži vlogi za prizna-
vanje neformalno pridobljenega znanja in spretnosti v skladu s Pravil-
nikom o postopku in merilih za priznavanje neformalno pridobljenega
znanja in spretnosti (sprejet na Senatu UL 29. 5. 2007). Gre za izredno
pomembno priznanje takšnega orodja, poleg tega pa pomeni, da so tudi
univerze pri nas odprte za priznavanje teže neformalno pridobljenemu
znanju. Zaradi te pomembne poteze Univerze v Ljubljani lahko ugoto-
vimo, da si neformalno znanje vendarle utira pot tja, kjer je njegovo me-
sto – tudi v izobraževanje ter tudi na ravni, ki presegajo osnovnošolsko
ali srednješolsko.

Priznavanje neformalno pridobljenega znanja
na fakultetah

Pravilnik o postopku in merilih za priznavanje neformalno prido-
bljenega znanja in spretnosti Univerze v Ljubljani ureja postopek ugota-
vljanja, preverjanja, potrjevanja in priznavanja znanja ter merila za pri-
znavanje znanja in spretnosti, ki jih kandidati pridobijo z neformalnim
izobraževanjem pred vpisom in med študijem na članici Univerze v Lju-
bljani (v nadaljevanju članica UL), pri tem pa neformalno izobraževanje
opredeljuje kot namerno izobraževalno aktivnost, ki poteka v ali izven
izobraževalnih institucij. Izobraževalne aktivnosti, programi, tečaji in
druge oblike slušatelju ne dajejo javno veljavne stopnje izobrazbe ali kva-
lifikacije. V kategorijo neformalno pridobljenega znanja sodi tudi zna-
nje, pridobljeno v okviru delovnih izkušenj, znanje, pridobljeno s samo-
   234   235   236   237   238   239   240   241   242   243   244