Page 238 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 238
Neformalno učenje? Kaj je to?
s slovenskimi načeli način priznavanja neformalno in priložnostno pri-
dobljenega znanja.
Nefiks je sistemsko orodje za beleženje neformalnega učenja za mla-
de od 14. leta starosti naprej. Posameznik lahko z njegovo pomočjo sis-
tematično in na enem mestu zbere vse, kar je poleg rednega sistema izo-
braževanja še počel. Temelji na ideji, da je neformalnemu učenju in izo-
braževanju mladih, ki poteka na različnih nivojih ter v organizaciji raz-
ličnih institucij, potrebno dati večjo veljavo. Kot glavni namen projekta
je bila prepoznana potreba po enotnem sistemu zapisovanja neformal-
no pridobljenega znanja in evidentiranju udeležbe mladih na aktivno-
stih v Sloveniji in po svetu. Zato se je na začetku razvil indeks neformal-
nega izobraževanja, v katerega se vpisujejo znanje, dosežki in kompeten-
ce. (Nefiks, 2011)
V neformalni indeks se vpisujejo znanja s šestih različnih področij:
– pridobivanje znanj z aktivnim državljanstvom in odgovornim de-
lom na projektih
– pridobivanje znanj z delom (delo preko mladinskih in študentskih
servisov, pogodbeno, honorarno delo, ostale delovne izkušnje)
– pridobivanje znanj v organiziranih oblikah izobraževanja (tečaji in
seminarji)
– pridobivanje znanj na taborih in s prostovoljnim delom
– pridobivanje izkušenj v tujini
– ostali načini pridobivanja znanj
V svojem poslanstvu Nefiks poudarja predvsem pomen družbenega
vrednotenja neformalno pridobljenega znanja posameznikov, kar je izre-
dno pomembno. Cilji, ki jih z Nefiksom skušajo doseči, so: omogočanje
sistemskega zapisovanja neformalnega učenja; razvoj zavesti med mladi-
mi o potrebnosti vseživljenjskega učenja; izboljševanje osebnega in po-
klicnega razvoja posameznikov; pomoč posamezniku skozi obdobje šo-
lanja in študija pri načrtovanju poklicne poti, tako da bo hitreje našel
ustrezno zaposlitev zase in imel osnovo za graditev svoje kariere; omo-
gočanje kvalitetne izbire usposabljanj za osebnostno-poklicni razvoj za
posameznike; pomoč delodajalcem, da zaposlijo mlade diplomante, ki
ustrezajo njihovim zahtevam; vzpostavljanje mostu med delodajalci, fa-
kultetami in študenti, kar povečuje preglednost potreb vseh dejavnikov.
Naloge neformalnega indeksa oz. organizacije, ki zanj skrbi, pa so:
zbiranje podatkov o neformalnih usposabljanjih, o katerih obveščajo
uporabnike Nefiksa; raziskave in razvoj programov, ki omogočajo oseb-
nostno-poklicni razvoj in povečujejo zaposljivost; izvajanje delavnic za
načrtovanje poklicne poti za študente in iskalce zaposlitve; izvajanje de-
s slovenskimi načeli način priznavanja neformalno in priložnostno pri-
dobljenega znanja.
Nefiks je sistemsko orodje za beleženje neformalnega učenja za mla-
de od 14. leta starosti naprej. Posameznik lahko z njegovo pomočjo sis-
tematično in na enem mestu zbere vse, kar je poleg rednega sistema izo-
braževanja še počel. Temelji na ideji, da je neformalnemu učenju in izo-
braževanju mladih, ki poteka na različnih nivojih ter v organizaciji raz-
ličnih institucij, potrebno dati večjo veljavo. Kot glavni namen projekta
je bila prepoznana potreba po enotnem sistemu zapisovanja neformal-
no pridobljenega znanja in evidentiranju udeležbe mladih na aktivno-
stih v Sloveniji in po svetu. Zato se je na začetku razvil indeks neformal-
nega izobraževanja, v katerega se vpisujejo znanje, dosežki in kompeten-
ce. (Nefiks, 2011)
V neformalni indeks se vpisujejo znanja s šestih različnih področij:
– pridobivanje znanj z aktivnim državljanstvom in odgovornim de-
lom na projektih
– pridobivanje znanj z delom (delo preko mladinskih in študentskih
servisov, pogodbeno, honorarno delo, ostale delovne izkušnje)
– pridobivanje znanj v organiziranih oblikah izobraževanja (tečaji in
seminarji)
– pridobivanje znanj na taborih in s prostovoljnim delom
– pridobivanje izkušenj v tujini
– ostali načini pridobivanja znanj
V svojem poslanstvu Nefiks poudarja predvsem pomen družbenega
vrednotenja neformalno pridobljenega znanja posameznikov, kar je izre-
dno pomembno. Cilji, ki jih z Nefiksom skušajo doseči, so: omogočanje
sistemskega zapisovanja neformalnega učenja; razvoj zavesti med mladi-
mi o potrebnosti vseživljenjskega učenja; izboljševanje osebnega in po-
klicnega razvoja posameznikov; pomoč posamezniku skozi obdobje šo-
lanja in študija pri načrtovanju poklicne poti, tako da bo hitreje našel
ustrezno zaposlitev zase in imel osnovo za graditev svoje kariere; omo-
gočanje kvalitetne izbire usposabljanj za osebnostno-poklicni razvoj za
posameznike; pomoč delodajalcem, da zaposlijo mlade diplomante, ki
ustrezajo njihovim zahtevam; vzpostavljanje mostu med delodajalci, fa-
kultetami in študenti, kar povečuje preglednost potreb vseh dejavnikov.
Naloge neformalnega indeksa oz. organizacije, ki zanj skrbi, pa so:
zbiranje podatkov o neformalnih usposabljanjih, o katerih obveščajo
uporabnike Nefiksa; raziskave in razvoj programov, ki omogočajo oseb-
nostno-poklicni razvoj in povečujejo zaposljivost; izvajanje delavnic za
načrtovanje poklicne poti za študente in iskalce zaposlitve; izvajanje de-