Page 217 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 217
težave pri priznavanju neformalnega izobraževanja
in priložnostnega učenja v sloveniji ... 217

odraslih (ZIO) – »Izobraževanje odraslih /…/ obsega izobraževanje, iz-
popolnjevanje, usposabljanje in učenje oseb, ki so izpolnile osnovnošolsko
obveznost in si želijo pridobiti, posodobiti, razširiti in poglobiti znanje, pa
pri tem izobraževanju nimajo statusa učenca, dijaka ali študenta« (ZIO,
1996). Redno vpisani učenci, dijaki ali študenti so bili iz raziskave izlo-
čeni. V anketiranje je bilo zajetih 1.290 udeležencev, približno po 250 z
vsake izobrazbene ravni (podatki so bili pozneje uteženi). Anketiranje je
potekalo med 1. marcem in 30. junijem 2007.

V zvezi s priznavanjem prejšnjega učenja posameznika ali posame-
znice smo anketirance vprašali: »Ste bili oproščeni opravljanja katerega
predmeta/dela programa in na podlagi česa?« Možni odgovori so bili:
– Na podlagi spričevala/diplome/potrdila o opravljenih obveznosti.
– Na podlagi prejšnjega znanja brez formalnih dokazil.
– Na podlagi življenjskih izkušenj.
– Na podlagi delovnih izkušenj.

Preglednica 5: Oprostitev opravljanja predmetov/dela programa glede na znanje,
pridobljeno po drugih poteh.

  Odgovori % enot

N%

Na podlagi spričevala/diplome/potrdila 386 56,4 68,2

Na podlagi prejšnjega znanja brez formalnih dokazil 35 5,1 6,2

Na podlagi življenjskih izkušenj 39 5,6 6,8

Na podlagi delovnih izkušenj 225 32,9 39,8

Skupaj 684 100,0 121,0

Opomba: Oseba je lahko označila več odgovorov.
Iz preglednice 5 je razvidno, da so anketiranci v povprečju svoje zna-
nje uveljavljali na več kot en način (1,2). Večina anketirancev (68 %) je
bila oproščena delov izobraževalnega programa predvsem, kadar so svo-
je znanje dokazali s formalnimi dokazili, npr. s spričevalom ali diplo-
mo. Skoraj pol manjši delež pa so priznali udeležencem z ustreznimi de-
lovnimi izkušnjami. Iz pogovorov, ki smo jih opravili s predstavniki iz-
obraževalnih institucij (predstavljeni so v nadaljevanju), lahko razbere-
mo, da gre v tem primeru večinoma za računalniška znanja. Najredkeje
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222