Page 175 - Polona Kelava, Neformalno učenje? Kaj je to? Dissertationes 24, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 175
pomen učiteljeve profesionalne odličnosti
v neformalnem izobraževanju 175

zitetno izobrazbo), druge višjo ali srednjo, dobrih 10 odstotkov pa magi-
sterij. Zaradi dolžine programov in visokega lastnega denarnega prispev-
ka so se v specializirane programe usposabljanja praviloma vpisovali le
udeleženci iz zasebnih izobraževalnih organizacij, manj pa udeleženci iz
drugih vrst izobraževalnih organizacij.

Za nadaljnji razvoj ustrezne izobraževalne dejavnosti v izobraževa-
nju odraslih je ključno, ali bo v prihodnje več pozornosti namenjene pri-
pravi programov andragoškega usposabljanja, so opozorile avtorice po-
ročila v sklepu. Z njimi naj bi bolj kot doslej dosegli vse učitelje, ki na
različnih ravneh formalnega kot tudi neformalnega sistema izobraževa-
nja bolj ali manj pogosto delajo z odraslimi. Ocenile so, da bi bilo smi-
selno omogočiti oblikovanje osebnih map učnih dosežkov izobraževal-
cev odraslih, ki bi posameznikom strokovnjakom omogočale oblikova-
nje, shranjevanje in vrednotenje njihovega strokovnega izpopolnjevanja.
Tako zasnovana baza podatkov bi omogočala tudi natančnejše spremlja-
nje različnih interesnih skupin in profilov učiteljev ter njihovih potreb,
vezanih tudi na razvoj osebne poklicne poti.

To je vsekakor povezano z novimi potrebami po znanjih o razvoju
kariere in s tem posredno tudi profesionalne odličnosti. Analiza foku-
snih skupin na temo Razvoj novih pristopov pri izpopolnjevanju andra-
goških delavcev (Žalec in Đorđević, 2009) je pokazala, da so med nujni-
mi kompetencami izobraževalca odraslih že danes tudi take, ki zahteva-
jo dobro poznavanje splošnih zakonitosti s tega področja.

Kot ugotavljata Žalec in Đorđević (ibid.) ponudba na tem področju
sploh ni zadostna, niti ni celovita, saj v Sloveniji sistematično ni razvi-
ta svetovalna dejavnost za karierno rast izobraževalcev odraslih. Prema-
lo je programov splošnega andragoškega usposabljanja, ki bi različnim
strokovnjakom v procesu razvoja na tem področju izbrane profesionalne
poti omogočili, da si pridobijo ustrezno znanje in kompetence ter pred-
vsem ozavestijo in načrtno vodijo to svojo poklicno pot. To sta avtorici
ponazorili z naslednjo izjavo enega od udeležencev: »Kar je pomembno,
pa je razvoj sistematičnega izobraževanja andragogov, nekega temeljne-
ga modela, ki bi se nadgrajeval. V mislih imam izobraževanje, ustrezno
za nekoga, ki bi se na novo zaposlil v izobraževanju odraslih in bi si lah-
ko tako pridobil temeljna znanja, ta pa bi kasneje nadgrajeval.« (Žalec
in Đorđević, 2009: 42)

Pomen trdne poklicne identitete

Nekateri avtorji kot osrednjo točko poklicnega razvoja pojmujejo
razvoj identitete oziroma poklicne identitete. G. J. Knowles povzema
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180