Page 61 - Vesna Pobežin (ur.), Drugo pedagoškega diskurza, Dissertationes 23, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 61
cije Deleuzovega 61  
pojmovanja vajeništva
Lessons of Deleuze’s Conception
of Apprenticeship

Peter Klepec

Povzetek

V tekstu nas zanima vprašanje, kakšni so zastavki, prednosti in slabosti Deleuzove-
ga pojmovanja vajeništva v razmerju do »drugega« pedagoškega diskurza. Prične-
mo z ogledom nekaterih zastavkov Deleuzovega filozofskega projekta, v nadaljeva-
nju umestimo pojmovanje »vajeništva«, nato izpostavimo nekatere zagate Deleuzo-
vega projekta in nekaj kritičnih (lacanovskih) pripomb.
Ključne besede: Deleuze, pedagoški diskurz, vajeništvo, vednost, ustvarjanje, trans-
fer

Abstract

The paper is centred on the aims, advantages and disadvantages of Deleuze’s concep-
tion of apprenticeship a propos the ‘other’ of the pedagogic discourse. It begins with
the basic premises of Deleuze’s philosophical project, and in the second step it con-
textualizes the conception of ‘apprenticeship’. In the final part of the paper specific
impasses of Deleuze’s project and some critical (Lacanian) remarks are developed.
Key words: Deleuze, pedagogic discourse, apprenticeship, knowledge, creation,
transference

Enega izmed možnih pristopov k tematiziranju pedagoškega dis-
kurza nedvomno predstavlja filozofski projekt Gillesa Deleuza.
Čeprav se Deleuze s pedagogiko ne ukvarja posebej ali vsaj izčr-
pneje ne, pa s svojo kritiko reprezentacije in s svojim pojmovanjem filo-
zofije, znotraj katere nastopa pojmovanje »vajeništva«, misli tudi kriti-
ko pedagogike in hkrati predlaga alternativno prakso. Prakso, ki bi sku-
šala konceptualizirati tisto, kar pedagoška praksa proizvaja in kar ji uha-
ja, ali bolje, česar slednja noče ali ne zmore videti in za kar noče priznati,
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66