Page 179 - Vesna Pobežin (ur.), Drugo pedagoškega diskurza, Dissertationes 23, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 179
ologija evalvacije 179
in pedagoški diskurz
The Ideology of Evaluation
and the Pedagogic Discourse
Zdenko Kodelja
Povzetek
Na osnovi kritične analize ideologije evalvacije in pedagoškega diskurza lahko upra-
vičeno sklepamo, da sta evalvacija in pedagoški diskurz med seboj povezana pojava.
Tisto, kar ju povezuje, je ideologija. Do tega sklepa lahko pridemo po dveh poteh. Pr-
vič tako, da evalvacijo šolstva obravnavamo kot eno od oblik evalvacij, ki so, kot je
pokazal Zarka, ideologije. Drugič pa tako, da že samo evalvacijo razumemo kot del
ali kot posebno zvrst pedagoškega diskurza, ki je po Reboulu najbolj ideološki med
vsemi diskurzi.
Ključne besede: ideologija evalvacije, pedagoški diskurz, univerza, oblast
Abstract
On the basis of a critical analysis of the ideology of evaluation and of pedagogic dis-
course it can be reasonably argued that the evaluation and pedagogic discourse are
interconnected phenomena. What connects them is ideology. This conclusion can
be reached in two ways. First, by treating the evaluation of education as one of the
forms of evaluations, which are – as demonstrated by Zarka – ideologies, and sec-
ond, by understanding the evaluation itself as a part of, or a special kind of, pedagog-
ic discourse, which is, according to Reboul, the most ideological of all discourses.
Key words: ideology of evaluation, pedagogic discourse, university, power
Ena od bistvenih značilnosti pedagoškega diskurza je, kot je preprič
ljivo pokazal Olivier Reboul, v nekritični in polemični rabi večpo-
menskih pedagoških terminov (Reboul, 1984: 55–76; cf. Kodelja,
2005a). Mednje nedvomno spada tudi izraz »evalvacija«. Vendar nje-
gova raba ni omejena zgolj na pedagoški diskurz. Izraz »evalvacija« na-
mreč najdemo tudi v drugih vrstah diskurzov, zato ta izraz sploh ni iz-
in pedagoški diskurz
The Ideology of Evaluation
and the Pedagogic Discourse
Zdenko Kodelja
Povzetek
Na osnovi kritične analize ideologije evalvacije in pedagoškega diskurza lahko upra-
vičeno sklepamo, da sta evalvacija in pedagoški diskurz med seboj povezana pojava.
Tisto, kar ju povezuje, je ideologija. Do tega sklepa lahko pridemo po dveh poteh. Pr-
vič tako, da evalvacijo šolstva obravnavamo kot eno od oblik evalvacij, ki so, kot je
pokazal Zarka, ideologije. Drugič pa tako, da že samo evalvacijo razumemo kot del
ali kot posebno zvrst pedagoškega diskurza, ki je po Reboulu najbolj ideološki med
vsemi diskurzi.
Ključne besede: ideologija evalvacije, pedagoški diskurz, univerza, oblast
Abstract
On the basis of a critical analysis of the ideology of evaluation and of pedagogic dis-
course it can be reasonably argued that the evaluation and pedagogic discourse are
interconnected phenomena. What connects them is ideology. This conclusion can
be reached in two ways. First, by treating the evaluation of education as one of the
forms of evaluations, which are – as demonstrated by Zarka – ideologies, and sec-
ond, by understanding the evaluation itself as a part of, or a special kind of, pedagog-
ic discourse, which is, according to Reboul, the most ideological of all discourses.
Key words: ideology of evaluation, pedagogic discourse, university, power
Ena od bistvenih značilnosti pedagoškega diskurza je, kot je preprič
ljivo pokazal Olivier Reboul, v nekritični in polemični rabi večpo-
menskih pedagoških terminov (Reboul, 1984: 55–76; cf. Kodelja,
2005a). Mednje nedvomno spada tudi izraz »evalvacija«. Vendar nje-
gova raba ni omejena zgolj na pedagoški diskurz. Izraz »evalvacija« na-
mreč najdemo tudi v drugih vrstah diskurzov, zato ta izraz sploh ni iz-