Page 169 - Vesna Pobežin (ur.), Drugo pedagoškega diskurza, Dissertationes 23, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2013
P. 169
lvacija: oblast, za katero 169  
se predpostavlja, da ve*
Evaluation: The Power Supposed
to Know

Yves Charles Zarka

Povzetek

Namen tega članka je prikazati prikrito plat evalvacije, njeno najgloblje gonilo:
oblast, za katero se predpostavlja, da ve. To je oblast, ki se – ne da bi nam to poveda-
la – vzpostavlja ne le kot izjavljalka resnice, ampak še bolj kot postavljalka vrednot in
norma resnice. Ta oblast uporablja vednosti in diskurze z znanstvenimi pretenzijami
prek instrumentalizacije nekaterih njihovih akterjev – vse to z namenom zagotoviti
si hegemonijo in zakriti svoje povsem arbitrarne izbire.
Ključne besede: evalvacija, oblast, visoko šolstvo, raziskovanje

Abstract

The purpose of this paper is to uncover the hidden side of evaluation, its most profo-
und drive: the power supposed to know. This is a power that imposes itself – without
admitting it, of course – not simply as the enunciator of truth but rather as the esta-
blisher of values and as the norm of truth. It is a power that employs knowledge and
discourses by utilising some of their agents in order to guarantee its hegemony and
to cover its arbitrary choices.
Key words: evaluation, power, higher education, research

Zdi se, da se dispozitivi evalvacije kljub številnim svarilom, ki v
zadnjih letih prihajajo iz različnih koncev, danes vpeljujejo v vse
sektorje družbe in institucij: v bolnišnice in zdravstveni sistem,
v institucije vzgoje in izobraževanja nasploh, posebej pa na univerze in
v raziskovanje, pa tudi v svet kulture in umetnosti, sodstvo (kar zade-

* Pričujoči tekst je prevod članka Yvesa Charlesa Zarke, »L'évaluation: un pouvoir supposé savoir«.
Cités, 2009/37, 113–123. Izraz le pouvoir glede na kontekst prevajamo kot »oblast« ali »moč«. (Op.
prev.)
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174