Page 88 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 88
Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji
Po drugi strani pa bi lahko temeljil na že preverjenem in dobro sprejetem
modelu filozofije za otroke, ki – med drugim – ob filozofskem raziskova-
nju etičnih problemov meri predvsem na »razvijanje avtonomnega, kri-
tičnega, refleksivnega mišljenja«, »kulture dialoga (izražanje in zagovor
lastnih stališč, mnenj, poslušanje, upoštevanje stališč drugih itd.)«, raz-
vijanje miselnih spretnosti (oblikovanje mnenj, analiziranje, sintetizira-
nje, primerjanje, klasificiranje, postavljanje vprašanj, iskanje hipotez, iz-
peljevanje, odkrivanje predpostavk in posledic, reševanje problemov)«
(Hladnik, 1998: 1). Pravzaprav bi bila ena možnost za izboljšanje položa-
ja etike v kurikulumu enostavno prevzeti že pripravljen tematski sklop
»Etična raziskovanja« iz učnega načrta za izbirni predmet »Filozofija
za otroke«, mu dodati iz istega načrta vsaj še tematski podsklop »pra-
vičnost« in ga skupaj z etičnimi temami iz obstoječe »Državljanske in
domovinske vzgoje ter etike«, dopolnjenimi s še nekaterimi novimi te-
mami, ponuditi vsem učencem bodisi kot poseben učni predmet bodisi
kot občutno obsežnejši in drugače strukturiran del sedanjega predmeta.
Po drugi strani pa bi lahko temeljil na že preverjenem in dobro sprejetem
modelu filozofije za otroke, ki – med drugim – ob filozofskem raziskova-
nju etičnih problemov meri predvsem na »razvijanje avtonomnega, kri-
tičnega, refleksivnega mišljenja«, »kulture dialoga (izražanje in zagovor
lastnih stališč, mnenj, poslušanje, upoštevanje stališč drugih itd.)«, raz-
vijanje miselnih spretnosti (oblikovanje mnenj, analiziranje, sintetizira-
nje, primerjanje, klasificiranje, postavljanje vprašanj, iskanje hipotez, iz-
peljevanje, odkrivanje predpostavk in posledic, reševanje problemov)«
(Hladnik, 1998: 1). Pravzaprav bi bila ena možnost za izboljšanje položa-
ja etike v kurikulumu enostavno prevzeti že pripravljen tematski sklop
»Etična raziskovanja« iz učnega načrta za izbirni predmet »Filozofija
za otroke«, mu dodati iz istega načrta vsaj še tematski podsklop »pra-
vičnost« in ga skupaj z etičnimi temami iz obstoječe »Državljanske in
domovinske vzgoje ter etike«, dopolnjenimi s še nekaterimi novimi te-
mami, ponuditi vsem učencem bodisi kot poseben učni predmet bodisi
kot občutno obsežnejši in drugače strukturiran del sedanjega predmeta.