Page 88 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 88
 Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji

Po drugi strani pa bi lahko temeljil na že preverjenem in dobro sprejetem
modelu filozofije za otroke, ki – med drugim – ob filozofskem raziskova-
nju etičnih problemov meri predvsem na »razvijanje avtonomnega, kri-
tičnega, refleksivnega mišljenja«, »kulture dialoga (izražanje in zagovor
lastnih stališč, mnenj, poslušanje, upoštevanje stališč drugih itd.)«, raz-
vijanje miselnih spretnosti (oblikovanje mnenj, analiziranje, sintetizira-
nje, primerjanje, klasificiranje, postavljanje vprašanj, iskanje hipotez, iz-
peljevanje, odkrivanje predpostavk in posledic, reševanje problemov)«
(Hladnik, 1998: 1). Pravzaprav bi bila ena možnost za izboljšanje položa-
ja etike v kurikulumu enostavno prevzeti že pripravljen tematski sklop
»Etična raziskovanja« iz učnega načrta za izbirni predmet »Filozofija
za otroke«, mu dodati iz istega načrta vsaj še tematski podsklop »pra-
vičnost« in ga skupaj z etičnimi temami iz obstoječe »Državljanske in
domovinske vzgoje ter etike«, dopolnjenimi s še nekaterimi novimi te-
mami, ponuditi vsem učencem bodisi kot poseben učni predmet bodisi
kot občutno obsežnejši in drugače strukturiran del sedanjega predmeta.
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93