Page 80 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 80
 Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji

ravni družbe kot celote – če sprejmemo Nozickovo tezo, da ima patrio-
tizem tudi kognitivno vsebino, moramo sprejeti tudi, da je povezan z dr-
žavljansko pismenostjo in politično kulturo.

Patriotizem je potemtakem primerno razumeti kot moment širše
celote. Zapisati ga v naslov učnega predmeta je zato gesta, ki bi mora-
la imeti ustrezno pokritje v vseh krogih celote, v katere je patriotizem
vpet. Brez teh povezav, brez jasne in razločne prisotnosti neverbalnega
in nezainteresiranega patriotizma v vsakdanjih ravnanjih odraslih, brez
ustreznih didaktičnih razdelav – te so na področju državljanske vzgoje
potrebne že za smiselno posredovanje vednosti o političnem sistemu, kaj
šele za artikulacijo identitet subjekta – in brez primerne ravni politične
kulture v širši družbi taka gesta ostaja prazna.
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85