Page 112 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 112
Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji
Obvezne teme 8. razred Izbirne teme
7. razred
Nasilje (med vrstniki)
Prosti čas
Oblike družabnosti (bonton)
Marginalne (obstranske)
skupine
Odnosi med kulturami
Odnos do težko bolnih in
oviranih v razvoju
Nova duhovna gibanja in
sekte
Strategije učenja
Ravnanje z omejenimi nara-
vnimi viri
Duševno in telesno zdravje
Združena Evropa – starajoča
se Evropa
Terorizem in mir v svetu
Biti ali imeti
Učitelj naj bi vsako leto med izbirnimi obdelal po dve temi, tako da
je obravnavanih tem skupaj štirinajst. Obvezne teme so nato v UN po-
drobneje razčlenjene (str. 10–33).
Pregled obveznih tem in njihovih podrobnejših opredelitev pokaže,
da državljanska vzgoja v učnem načrtu iz leta 1999 vsebuje vrsto tem, ki
v državljansko vzgojo že na prvi pogled oziroma po naslovu dejansko ne
sodijo ali pa sodijo le pod določenimi pogoji. Med obveznimi temami so
to Družina in Vzorniki in avtoritete v sedmem razredu ter deloma Gene-
racije in kulture (predvsem poudarek na generacijah) in pa Vere, verova-
nja in krščanstvo v osmem razredu. Ne želimo trditi, da skupine in insti-
tucije, zajete v navedenih temah, ne morejo biti predmet obravnave pri
državljanski vzgoji, vendar mora biti perspektiva njihove rabe perspekti-
va državljanske vzgoje oziroma perspektiva njenih ožjih ciljev (politične
pismenosti ipd.), v navedenih primerih bi to lahko bila denimo družin-
ska politika ali razmerje med verskimi skupnostmi in državo ali politi-
ke, ki se lotevajo staranja prebivalstva. Vendar podrobna razčlemba na-
vedenih vsebin v učnem načrtu pokaže, da ta zahteva po specifični dr-
žavljanski perspektivi v navedenih primerih ni izpolnjena. Cilji v temat-
skem sklopu Družina so na primer spoznavanje različnih oblik družin-
skega življenja, osebnostnih lastnosti za oblikovanje lastne družine ali
Obvezne teme 8. razred Izbirne teme
7. razred
Nasilje (med vrstniki)
Prosti čas
Oblike družabnosti (bonton)
Marginalne (obstranske)
skupine
Odnosi med kulturami
Odnos do težko bolnih in
oviranih v razvoju
Nova duhovna gibanja in
sekte
Strategije učenja
Ravnanje z omejenimi nara-
vnimi viri
Duševno in telesno zdravje
Združena Evropa – starajoča
se Evropa
Terorizem in mir v svetu
Biti ali imeti
Učitelj naj bi vsako leto med izbirnimi obdelal po dve temi, tako da
je obravnavanih tem skupaj štirinajst. Obvezne teme so nato v UN po-
drobneje razčlenjene (str. 10–33).
Pregled obveznih tem in njihovih podrobnejših opredelitev pokaže,
da državljanska vzgoja v učnem načrtu iz leta 1999 vsebuje vrsto tem, ki
v državljansko vzgojo že na prvi pogled oziroma po naslovu dejansko ne
sodijo ali pa sodijo le pod določenimi pogoji. Med obveznimi temami so
to Družina in Vzorniki in avtoritete v sedmem razredu ter deloma Gene-
racije in kulture (predvsem poudarek na generacijah) in pa Vere, verova-
nja in krščanstvo v osmem razredu. Ne želimo trditi, da skupine in insti-
tucije, zajete v navedenih temah, ne morejo biti predmet obravnave pri
državljanski vzgoji, vendar mora biti perspektiva njihove rabe perspekti-
va državljanske vzgoje oziroma perspektiva njenih ožjih ciljev (politične
pismenosti ipd.), v navedenih primerih bi to lahko bila denimo družin-
ska politika ali razmerje med verskimi skupnostmi in državo ali politi-
ke, ki se lotevajo staranja prebivalstva. Vendar podrobna razčlemba na-
vedenih vsebin v učnem načrtu pokaže, da ta zahteva po specifični dr-
žavljanski perspektivi v navedenih primerih ni izpolnjena. Cilji v temat-
skem sklopu Družina so na primer spoznavanje različnih oblik družin-
skega življenja, osebnostnih lastnosti za oblikovanje lastne družine ali