Page 111 - Marjan Šimenc (ur.), Razvoj državljanske vzgoje v Republiki Sloveniji, Dissertationes 22, Digitalna knjižnica, Pedagoški inštitut 2012
P. 111
analiza učnih načrtov: družba in državljanska
(in domovinska) vzgoja ter etika 

vzgoje: razvoja politične pismenosti, razvoja kritičnega mišljenja ter ne-
katerih stališč in vrednot in pa dejavnega vključevanja učencev v družbo
(Državljanska vzgoja v Evropi, Eurydice, 2005). Ugotavljali bomo torej,
kako oba dokumenta upoštevata navedene vidike, kot tudi, v katerih se-
gmentih se od teh načel oddaljujeta. V primerjavi bomo upoštevali tudi
izsledke mednarodne raziskave ICCS 2009, ki je sicer pokazala, da se je
znanje slovenskih 13- in 14-letnikov o temah državljanske vzgoje neko-
liko povečalo v primerjavi z raziskavo CIVED iz leta 1999, vendar pa so
rezultati pokazali tudi na nekatere manke, predvsem na področju poli-
tične participacije mladih. V isti raziskavi so zbrani tudi nekateri podat-
ki, ki zadevajo samo vsebino učnega načrta za državljansko vzgojo.

Učni načrt DVE 1999
V opisu predmeta državljanska vzgoja in etika (str. 7) je med dru-
gim navedeno: »[…] V obveznem delu je v prvem letu predmet zasnovan
tako, da se učenec sreča predvsem s tistimi temami, ki zadevajo njega in
njegovo vraščanje v posameznih družbenih skupinah, v drugem letu pa
prevladujejo teme, ki zadevajo presojo posameznika o problemih širše
(globalne) skupnosti. […] Drugi del predmeta je izbirni del, kjer so dane
široke možnosti, da učitelji skupaj z učenci ustvarjalno sooblikujejo vse-
binske sklope. Znotraj tega dela predmeta naj bi bilo dovolj prostora za
vključevanje tistih tem, ki so za učence posebej zanimive in aktualne.«
Na str. 8 so teme pouka nato navedene, tukaj so zbrane v tabeli.

Tabela: Poglavja in izbirne teme državljanske vzgoje in etike po učnem na-
črtu iz leta 1999.

Obvezne teme 8. razred Izbirne teme
7. razred Generacije in kulture
Življenje v skupnosti; narod, Odnosi med spoloma
država Vere in verovanja, krščanstvo
Družina Oblike odvisnosti, zasvo-
Urejanje skupnih zadev: jenosti
Vzorniki in avtoritete vprašanja demokracije Izobraževanje – zaposlitev
Poklic in delo
Kako se sporazumevamo in Medosebni odnosi v šoli
kako odločamo Družba prihodnosti
Množična občila in infor- Oddaljene kulture, kraji
macije
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116